پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: علما و روحانیت انتظار دارند که دولت به تقویت حوزه های علمیه شیعه و سنی و توسعه زیرساخت های حوزوی توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، عصر امروز در دیدار رئیس جمهور با علما، ایثارگران و نخبگان آذربایجان غربی، گفت: ایشان به عنوان تربیت یافته حوزه، اولین کسی بودند که لفظ "امام" را برای بنیانگذار انقلاب اسلامی بکار بردند و این افتخار را برای خود در تاریخ ثبت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه افزود: علما و روحانیت استان انتظار دارند که  دولت به تقویت حوزه های علمیه شیعه و سنی و توسعه زیرساخت های حوزوی توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به این که در آذربایجان غربی اقوام مختلف و پیروان ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند، خواستار تقویت و بهبود وضعیت مراکز فرهنگی همچون مساجد، کتابخانه ها و ...، استان شد.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی به برگزاری گفتمان ادیان ابراهیمی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم این استان نقطه شروعی برای گفتمان مذاهب مختلف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین یادآور شد: راه اندازی کتابخانه عظیمی از منابع دینی شیعه و سنی و ادیان ابراهیمی در استان از ضرورت هاست و ان شاءالله دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان ابراز امیدواری کرد: حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و هیئت دولت در این استان، موجب خوشحالی قلب مردم زمینه ساز توسعه و آبادانی این خطه از ایران اسلامی شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha