جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید احمد دارستانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: آرامش و آسایش امروز ما مدیون رشادت ها و ایثارگری های مدافعان حرم در کشورهای مظلوم عراق و سوریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سیداحمد دارستانی  شب گذشته در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: اگر امروز در جامعه اسلامی سیره علمی و اخلاقی ائمه اطهارعلیهاالسلام پیاده شود بدون تردید بسیاری از مصائب و مشکلات امت اسلامی برطرف می شود.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: اگر غنی بر فقیر، عالم بر جاهل رحم کند و مورد محبت قرار دهد و دو صفت « بخشندگی و رفاقت » و « شفاعت » خداوند را در زندگی خود به کار ببندند شاهد اتفاقات ارزشمندی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: در آستانه ورود به ماه بندگی وعبادت هستیم و بهترین افراد کسانی هستند که در ماه شعبان جان و مال خود را از هر بدی و ناخالصی پاک کنند و با خلوص نیت و قلبی پاک وارد ماه میهمانی خدا و بهار قرآن شوند.

خطیب این هفته مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه خداوند متعال « توبه جوان » را دوست دارد گفت: حرّ تا شب عاشورا شقی ترین فرد روی زمین بود چرا که راه را برامام حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان بست تا سپاه عمرسعد با شقی ترین افراد آن دوران در مقابل حضرت قرار گرفتند، ولی حضرت وقتی توبه حرّبن یزید ریاحی را دید اون را بخشید، حال چگونه می شود حضرت سیدالشهداء علیه السلام توبه کننده را ببخشد و خدای مهربان بنده را نبخشد.

وی بیان داشت: خداوند توبه و توبه کننده را دوست دارد و چه خوب است، نسل جوان ایران اسلامی قدر این ایام را بداند و قبل از اینکه در گناه غرق شوند توبه کنند.

انتهای پیام     ۳۱۳/۱۷   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha