پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالرضا عزیزی نماینده مجلس

حوزه/ همه وزارت خانه ها و قوای سه گانه در قبال رهنمودهای اقتصاد مقاومتی رهبری فقط واژه «اطاعت می کنیم» را بر زبان می آورند در عمل خروجی ندیدیم و تحول خاص که چه عرض کنیم، تحول جزیی را نیز شاهد نبودیم.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بسیار شعار خوبی است گفت: سال گذشته وقتی مقام معظم رهبری 24بند راجع به اقتصاد مقاومتی اعلام کردند، حساسیت قضیه برای همه مشخص شد، اما با کمال تاسف دیدیم فقط در حد حرف و شعار باقی ماند و امسال نیز هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

نماینده شیروان که در مجلس نهم نیز حضور داشته  است خلاصه این 24 بند اقتصاد مقاومتی را در تولید و به دست آوردن بازارهای جهانی توصیف کرد و گفت: منظور رهبر انقلاب این بود مردم را سرکار بیاورید، صادرات داشته باشید تا آنجا که ممکن است، واردات نداشته باشید و اگر هم کالایی وارد می کنید، امکان تولید آن در داخل کشور نباشد و از همه مهمتر اینکه تولید داخل داشته باشید.

وی به تشریح فواید اجرای اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اگر این برنامه ها محقق می شد، قطعا درآمد مردم بالا می رفت، میزان اشتغال افزایش پیدا می کند و در نتیجه، آسیبهای اجتماعی کاهش پیدا می کرد، زیرا ریشه همه آسیب های اجتماعی، نبود شغل و درآمد است.

عزیزی با ابراز تاسف از اینکه همه وزارت خانه ها و قوای سه گانه در قبال رهنمودهای اقتصاد مقاومتی رهبری فقط واژه «اطاعت می کنیم» را بر زبان می آورند گفت: در عمل خروجی ندیدیم و تحول خاص که چه عرض کنیم، تحول جزیی را نیز شاهد نبودیم.

وی در پاسخ به اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذاری کشور چه نظارتی برای تحقق این مهم داشته است گفت: در مجلس گذشته جلسات متعددی را در مجلس برگزار کردیم. حتی جلساتی را روسای کمیسیون های مجلس به ریاست نایب رییس مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه برگزار کردیم، اما از این جلسات نیز در عمل چیزی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه بین قوا همه از اطاعت سخن گفتند افزود: حرف های قشنگ زیاد زدند. اما فقط حرف قشنگ زدند. در حالی که آن چه اهمیت دارد، عمل است.

وی در پاسخ به اینکه آیا جلسات شما مصوبات کاربردی هم داشت گفت: چه مصوباتی؟ مصوبه ای که باید از تولید حمایت شود، کجاست؟

عزیزی با تاکید بر اینکه کدام حمایت از تولید داخل کرده ایم گفت: وقتی رهبری می گویند60 درصد کارخانجات ما تعطیل هستند، یعنی تولیدی در داخل نداریم و آن چه داریم نیز، نصف و نیمه است.

وی با تاکید بر اینکه 40 درصد کارخانه های به بانکها، شرکت گاز، شرکت برق، حقوق معوقه کارگر، بابت بیمه و موارد دیگر بدهکار هستند گفت: امروزه کدام کارخانه ای را سراغ دارید که با تمام ظرفیت کار میکند؟

نماینده شیروان با ابراز تاسف از اینکه تمامی کارخانه های ما فقط یک شیفت کار می کنند گفت: این که اقتصاد مقاومتی نمی شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تحریم ها تاثیری بر اقتصاد کشور داشته است گفت: خود آقایان اعتراف می کنند

70 درصد این مشکلات داخلی ناشی از خود تحریمی است و تنها 30 درصد به تحریم های بیرون بستگی دارد. بدین معنا خودمان کالای داخلی را تحریم کرده ایم و ایرانی کالای ایرانی را نمی خرد، حتی اگر به سراغ دستگاههای دولتی بروید، خواهی دید کالای خارجی خریده اند.

عزیزی با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: الان تحریم ها هم برداشته شدند، چه کردیم؟ چه کاری را از پیش بردیم آیا برای مردم ملموس بود. واقعا سوال من این است کدام کارخانه رونق گرفت و کدام صنعت متحول شد. چرا هنوز دچار رکود هستیم. اقتصاد مقاومتی یعنی خودمان روی پای خودمان بایستیم، اما به راستی چه کردیم؟

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha