شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمایت راننده اتوبوس کانادایی از یک دختر مسلمان محجبه

حوزه/ راننده اتوبوس کنار زد و برای دفاع از دختر مسلمان دکمه در اتوبوس را زد و به فرد اسلام‌هراس گفت: اگر مشکلی با او داری، یعنی با من مشکل داری! یا منتظر نیروهای پلیس بمان یا از اینجا برو!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  aboutislam.netیک دختر دانشجوی مسلمان پوشیه دار اهل اتاوای کانادا از راننده اتوبوسی که در مقابل رفتار اسلام‌هراسانه یک مسافر از او حمایت کرده بود سپاسگزاری کرد.

آلن چارت راننده اتوبوس درباره این حادثه به خبرنگاران گفت: من یک قهرمان نیستم و این یک مسئله روزمره برای من است، وقتی چنین مشکلی پیش می‌آید خب بایستی با آن برخورد شود. مردم برای اینکه سوار اتوبوس شوند هزینه پرداخت می‌کنند، در این صورت چرا باید به خاطر طرز لباس پوشیدن‌شان مورد تهدید، آزار و اذیت و قضاوت دیگران قرار بیگرند.

باوجودی که چارت خودش را قهرمان نمی‌داند اما هیلی دجونگ که در پاییز 2015 به اسلام گرویده و از آن زمان تا کنون پوشیه می‌زند معتقد است که او برخورد قهرمانانه‌ای از خودش نشان داده است.

ماجرا از این قرار بوده که این دختر مسلمان در تاریخ 12 می به منظور خرید در مرکز تجاری ریدو سوار اتوبوس شده که ناگهان مورد حمله کلامی یک مسافر دیگر قرار می‌گیرد.

دجونگ در این باره می‌گوید: او با توهین رو به دیگر مسافران می‌گفت که این دختر ممکن است دزد بانک باشد و ما حتی نمی‌دانیم. سرانجام از حرف‌های او خسته شده و رو به او گفتم: اگر حرفی برای گفتن داری به خود من بگو، نه به دیگران. در این لحظه بود که او با خشم شروع به اهانت کرده و مرا تروریست و دیوانه خطاب کرد و حتی سرم فریاد کشید. من عصبانی بودم ولی می‌دانم که نباید جواب نفرت را با نفرت داد برای همین سعی کردم آرامش خود را حفظ کرده و تلاش کردم برایش توضیح دهم. صدای مسافران دیگر هم در آمده بود. در این لحظه بود که راننده اتوبوس کنار زد و برای دفاع از او گفت که با پلیس تماس گرفته است. سپس دکمه در اتوبوس را زد و گفت: اگر مشکلی با او داری، یعنی با من مشکل داری! یا منتظر نیروهای پلیس بمان یا از اینجا برو!

بعدها این دختر مسلمان نامه سرگشاده‌ای به این راننده اتوبوس نوشته و از او سپاسگزاری کرده، درباره بیداری در برابر اسلام‌هراسی در جامعه نیز هشدار داد.

دجونگ درباره این حادثه می‌گوید: از آن پس بارها سوار اتوبوس شدم و نگران بودم که دوباره چنین حادثه‌ای رخ دهد. هنوز هم هر چند وقت یکبار به آن برخورد می‌اندیشم. من در آن نامه به راننده اتوبوس گفتم که کارش چه ارزشی برای من و جامعه اسلامی داشته و اسلام‌هراسی چه مشکل بزرگی برای مسلمانان در جامعه ما محسوب می‌شود. امیدوارم دوباره بتوانم او را ببینم... به نظرم ملاقات بسیار خوبی خواهد بود. همانطور که او نیز گفت اگر به دیگران کمک نکنیم ما هم بخشی از مشکل خواهیم بود زیرا تنها تماشاگران ماجرا هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha