شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خمینی

حوزه/ ۲۷ سال از عروج ملکوتی امام خمینی(ره) می گذرد و باز هم با فرا رسیدن سالروز ارتحال پیرجماران، مردم و به ویژه نسل جوان از سراسر ایران اسلامی با پای پیاده و خود را به حرم آن یار سفر کرده، می رسانند تا با آرمان های خمینی کبیر(ره) پیمانی دوباره ببندند و به بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری گوش فرا دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، / 27سال از آن روزها می گذرد، روزهایی که دل های مردم ایران اسلامی مالامال از غم و اندوه و دست هایشان به آسمان بلند بود تا از حضرت دوست سلامتی و شفای امام و مقتدای خود را طلب کنند، اما زمان وصال یار برای او و فراق برای مردم ایران فرا رسیده بود و این گونه در آستانه نیمه خرداد 68 ایران اسلامی در سوگ از دست دادن پیر و مرداد خود یکپارچه عزادار شد و رخت ماتم به تن کرد.

در 14 خرداد 68 نه تنها ملت ایران داغدار و عزادار از دست دادن بزرگ مردی شد که به آنها، عزت، استقلال وآزادی داده بود، بلکه تمام آزادی خواهان در سراسر گیتی در غم از دست دادن آن رهبر فرزانه اشک ماتم ریختند و با مردم ایران اسلامی ابراز همدردی کردند.

 آری "آن یار سفر کرده ، خـود در وصيتنامه اش نـوشـته است "با دلى آرام و قلبـى مطمئن و روحى شاد و ضميرى اميدوار به فضل خدا از خدمت خـواهران و برادران مرخص و به سـوى جايگاه ابــدى سفر مى كنـم و به دعاى خير شما احتياج مبرم دارم و از خداى رحمن و رحيـم مى خـواهـم كه عذرم را در كوتاهى خدمت و قصـور و تقصير بپذيـرد و از مـلت امـيدوارم كه عذرم را در كـوتاهى ها و قصـور و تقصيـرها بـپذيـرنـد و بـا قــدرت و تصميـم و اراده بــه پيش بروند" و این گونه او رفت تا به معبود و محبوب خود برسد، معبود و محبوبی  که قامتش جز در بـرابـر او، در مـقابل هيچ قدرتى خـم نشد و چشـمانش جز براى او گريه نكرده بـود.

هرچند 27 سال از عروج ملکوتی امام خمینی(ره) می گذرد، اما هر سال و با فرا رسیدن سالروز ارتحال ایشان مردم و به ویژه نسل جوان از سراسر ایران اسلامی و با پای پیاده به سمت حرم آن یار سفر کرده حرکت می کنند تا  در 14 خرداد با آرمان های خمینی کبیر(ره) پیمانی دوباره ببندند و به بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری گوش فرا دهند.

*پیوند ناگسستنی ملت و رهبری

آیت الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: حضور مردم در مراسم تشیع پیکر پاک امام(ره) در  14خرداد 68 ریشه در قلوب آنها داشت و حضور مردم در آن مراسم نشان دهنده پیوند ناگسستنی آنان با رهبر و مقتدای خویش بود.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی این فکر را القا می کردند که مردم  به خاطر جنگ تحمیلی هشت ساله از نظام اسلامی خسته و پشیمان شده اند، تصریح کرد: مردم وفادار و قدر شناس ایران اسلامی با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر امام(ره) به دنیا و به ویژه دشمنان انقلاب اسلامی ثابت کردند که نه تنها پشیمان نیستند، بلکه با حضور خود باعث حیرت و ناامیدی دشمنان و امیدواری دوستان انقلاب اسلامی شدند.

*انتخاب خلف صالح امام(ره)

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری، از طرف مجلس خبرگان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل ماندگاری مقام معظم رهبری در سکانداری انقلاب اسلامی ادامه دادن خط و مشی امام خمینی(ره) است که مردم نیز آن را پذیرفته اند.

*هویت بخشی به ملت ایران

حجت الاسلام حسین ملک مکان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس نیز با بیان این که حضرت امام (ره) سختی ها و مرارت های زیادی را متحمل شدند تا کشور و مردم ایران اسلامی عزتمند باشند، گفت: استقامت و پایمردی امام خمینی(ره) در راه  رسیدن به اهداف، باعث سربلندی و استقلال نظام اسلامی شده است.

وی ادامه داد: امام راحل عظیم الشان (ره) از آغاز نهضت تا به سرانجام رسیدن آن، سختی ها، مرارت ها، نامهربانی ها و تبعید را تحمل کردند تا به ملت ایران ظلم و ستم نشود، تا دشمنان در کشور جولان ندهند و منابع و ثروت کشور را به تاراج نبرند.

*تشییع میلیونی

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس، مردم ایران اسلامی را مردمی فهمیم و قدرشناس خواند و بیان داشت: مردم به خوبی سختی ها و مرارت های که امام(ره) متحمل شدند را درک کردند و به پاس آن همه زحمت و تحمل سختی،  با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع رهبر و مقتدای خود در 14 خرداد 68 به همه دنیا نشان دادند که عزت و سربلندی خود را مدیون استقامت و ایستادگی امام(ره) در برابر دنیای استکبار می دانند.

وی تصریح کرد: امروزه نه تنها دوستان، بلکه دشمنان به خدمات ارزنده امام(ره) به دنیای اسلام معترف هستند، لذا همه ما وظیفه خدمات ارزشمند پیرجماران را به نسل جوان و کسانی که ایشان را درک نکردند، منتقل کنیم.

*ضرورت آشناسازی جوانان با اندیشه های امام(ره)

حجت الاسلام ملک مکان، سالروز رحلت امام(ره) را فرصتی برای آشنایی جوانان با اندیشه های ایشان بیان کرد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری هر ساله و در سالروز ارتحال امام(ره) با تبیین ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، مردم به ویژه نسل جوان را با شخصیت ایشان آشنا می کنند، جوانان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

*سخن پایانی

بی تردید یكی از تلخ‌ترین خاطرات مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 14 خرداد سال 68 رقم خورد؛ خاطره تلخی كه با حضور میلیونی مردم عزادار، "بزرگترین مراسم خاكسپاری یك رهبر جهانی" را رقم زد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha