جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: تدبیر عمیق در قرآن موجب تحول در انسان می شود و این امر با انس گرفتن با کلام الهی حاصل می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل، ظهر امروز در جمع ممتازین قرآنی حوزه علمیه اصفهان گفت: در آیات و روایات یک معنای ظاهری وجود دارد که در ابتدا به ذهن انسان می آید و یک معنی حقیقی که با درک صحیح، به آن دست می یابیم،

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در روایت آمده که هر کس کلمه ای از قرآن را تلاوت کند و معنی آن را نداند، به ازای هر حرف یک ثواب برای او ثبت می شود، یک گناه از او پاک می شود و یک درجه در بهشت به او داده می شود و اگر معنی آن را بداند ثواب این امر 10 برابر می شود.

وی افزود: حکت عطا کردن ثواب عظیم روخوانی قرآن این است که در حقیقت مقدمه ای که با خواندن قرآن آغاز می شود و به عمل به آن ختم می شود؛ 114 سوره قرآن دارای پیام هایی برای دنیا و آخرت است که با خواندن آیات الهی، مقدمات عمل به آنها فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین توکل با تاکید بر ضرورت تدبر در آیات قرآن، ابراز داشت: کسانی که روزانه دو صفحه از قرآن را می خوانند و در معنی تفکر نمی کنند، بهتر آن است به جای دو صفحه، یک صفحه بخوانند و بر روی معانی آن تمرکز کنند.

عضو خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: تدبیر عمیق در قرآن موجب تحول در انسان می شود و این امر با انس گرفتن با کلام الهی حاصل می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha