پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 381429
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
آیت الله علما  - کرمانشاه

حوزه /نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: جامعه امروز نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در سلسله دیدارهای خود با خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران با خانواده شهید ولی الله کهریزی دیدار کرد.

آیت الله علما با حضور در منزل شهید کهریزی عنوان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیمه شده قدرت و نیرویی لایزالی است که از برکت آن نقشه های شوم دشمنان به شکست منجر گردید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه د افزود: شهدا از برجستگی و ویژگی های خاصی برخوردار بودند که بارزترین آن ها عشق به ائمه اطهار (علیهم السلام) و پیرو واقعی و حقیقی ولایت است که اکنون مکتب شهدای مدافع حرم نیز برگرفته از سیره و مکتب شهدای انقلاب و دفاع مقدس می باشد.

وی ابراز داشت: شهدا تسلیم محض در برابر خداوند متعال و پیرو خالصانه و صادقانه انبیاء الهی بودند و لیاقتی که از خود به نمایش گذاشتند، زمینه های رشد و سعادت آن ها فراهم شد و به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود دست یافتند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: خانواده های شهداء با درک و تحمل مشکلات فراوان به عنوان ذخایر اصلی انقلاب تبدیل شدند و باید به عنوان الگویی حسنه برای تمام اقشار جامعه قرار گیرند.

 

گزیده ای از زندگی نامه شهید ولی الله کهریزی:

شهید ولی الله کهریزی فرزند شیخمراد در سال 1340 در شهرستان کرمانشاه و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران کودکی به تدریس در مقاطع مختلف پرداخت.

شهید ولی الله دوران دبیرستانش مصادف با تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بود که فعالیت چشمگیری از جمله شعار نویسی، تبلیغ دین و سیاست در جهت پیشبرد اهداف امام خمینی (ره) تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به وضعیت خانواده، مسئولیتش سنگین تر شده و سرپرستی و تأمین هزینه های زندگی را بر عهده گرفت تا اینکه به استخدام نیروی زمینی ارتش جمهوری درآمد، وی همچنین از نیروهای فعال مسجد محل خود بود و عده بسیاری از نوجوانان و جوانان را جذب مسجد و فعالیت های فرهنگی کرد تا اینکه دوران دفاع مقدس شروع شد و به مناطق عملیاتی اعزام گردید.

وی همچنین در خلال دوران دفاع مقدس به علت علاقه شدیدی که به روحانیت داشت، همواره در جلسات اخلاق آیت الله اشرفی اصفهانی شرکت می کرد و در وصیت نامه اش به حمایت از رهبری، نیکی به پدر و مادر و نماز اول وقت تأکید فراوان داشت.

شهید کهریزی در نهایت پس از چندین بار اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور در منطقه به نام پاسگاه زید عراق به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا بود، به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha