سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: امام خمینی(قدس ره)دارای دانش و بینش سیاسی همگام با مقتضیات زمان و مبتنی بر نگرش عرفانی، فلسفی، کلامی و فقهی بودند.

خانم خدیجه ساروی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» بیان کرد: امام خمینی(ره) معجزه قرن و شخصیتی وارسته بود که الگو در زمینه های مختلف از جمله فقه و اصول، فلسفه و عرفان، رجال و درایه بوده و با علم اخلاق همراه و به آن آراسته بودند.

وی افزود: حضرت امام دارای دانش و بینش سیاسی همگام با مقتضیات زمان و مبتنی بر نگرش عرفانی، فلسفی، کلامی و فقهی بودند. ایشان نه تنها نظریه پرداز اسلامی و رهبر بزگ انقلابی می باشند؛ بلکه طراح و سازنده نظام سیاسی، اجتماعی و بیان کننده نظریه و دیدگاه در این زمینه نیز بوده اند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: امام خمینی(ره) دارای جامعیت کامل بود؛ هم اسلام شناس مجتهد و فقیهی صاحب سبک و دارای نظریه و هم عارفی موحد که اسفار اربعه را طی نموده و حکیمی خبیر و سیاستمداری مدیر و مدبر بوده اند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام اعلام کرد: امام خمینی(ره) اندیشمندی بود که در ساحت های گوناگون معرفت، به تلاش فکری و عملی پرداخته و شاگردان زیادی را در این مسیر تربیت نمودند و از برکت انقلاب و زحمات این شخصیت بی نظیر است که فعالیت حوزه های علمیه گسترش یافته و حوزه های علمیه خواهران نیز با توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) به تبیین جایگاه زن مسلمان، بالندگی خود را آغاز نمود و در سال 1363 با حکم ایشان جامعه الزهرا(س) به عنوان بزرگ ترین حوزه علمیه خواهران تشکیل گردید که دانش­آموختگان بسیاری را تحویل جامعه اسلامی و جهان تشیع نموده است.

ساروی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره)  تجلی منحصر به فرد مبارزه طلبی اسلام در قبال استیلای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب بود که علم مبارزه با استکبار را در زمان طاغوت برافراشت و هیبت دیرینه استکبار را در هم شکست به گونه ای که همچنان نام وی در جهان لرزه بر اندام دشمن انداخته و الگوی آزاد مردان جهان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha