چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبدالوهاب فراتی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: بی شک کلام و سیره امام خمینی (ره) بهترین تبیین کننده اسلام ناب محمدی (ص) است.

دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) اظهار داشت: در اندیشه و تفکر سیاسی اسلام، تحقق اهداف اسلام ناب محمدی(ص) در درجه اول اهمیت قرار داشت و ایشان با کلام و سیره خود بهترین مبین این قرائت از اسلام بودند.

وی افزود: اسلام ناب محمدی(ص) که امام راحل مبین و مروج آن بود در واقع در مقابل با سه نوع قرائت از اسلام یعنی اسلام درباری، اسلام متحجر و نیز اسلام سکولار قرار دارد که همه این ها را امام در قالب اسلام آمریکایی توصیف می فرمود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: برداشتی که ما از اندیشه سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی داریم این است که که مفهوم کانونی تفکر ایشان ، اسلام است.

وی همچنین با بیان این که حضرت امام در همه مراحل عمر شریف خود به دنبال کسب رضای الهی و تحقق اهداف متعالی اسلام در جامعه بودند، گفت: ایشان به طور جدی معتقد بودند اگر به اسلام به معنای واقعی عمل شود هم به آزادی، عدالت، استقلال و توسعه می رسیم و هم این که به ابعاد گوناگون زندگی مذهبی و توحیدی دست خواهیم یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha