جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صحیفه نور امام خمینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با تشریح شاخصه های سیره امام خمینی(ره) تصریح کرد: صحیفه نور امام (ره) مهجور است و باید از آن مهجوریت زدایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان با تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال  بنیانگذارانقلاب اسلامی، گفت: سیره حضرت امام(ره) برگرفته از قرآن و روایات اهل بیت(ع) بود و در یک کلام تمام زندگی شان با قرآن مطابقت می کرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت بر شناخت سیره و اندیشه امام خمینی(ره)، افزود: باید اندیشه های امام راحل را برای نسل نو تبیین کرد؛ متاسفانه شاهد هستیم، صحیفه نور که گنجینه ارزشمندی از سخنان ایشان است، مهجور مانده و خیلی ها دم از خط امام می زنند اما در عرصه عمل غافل هستند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان بهترین شاگرد و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)، سال گذشته در حرم مطهرحضرت روح الله، شاخصه های سیره امام راحل(ره) را تبیین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را یکی از شاخصه ها امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: امام(ره) تا آخرین لحظات عمر با برکت شان کوچکترین اعتقادی به سازش با استکبار نداشتند، لذا سازش با استکبار جهانی و به خصوص آمریکای جنایت کار از سیره و روش امام(ره) جداست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان به دیگر ویژگی اما راحل یعنی تقوا و پرهیزکاری اشاره و تاکید کرد: امام(ره) در ماه مبارک رمضان ملاقات های خود را محدود می کردند و یا در بیمارستان با آن وضعیت نمار اول وقت و و انس با قرآن ترک نکردند.

 وی با بیان این که خیلی سخت است که یک انسان هم بعد سیاسی و انقلابی قوی و هم بعد عبادی قوی داشته باشد، افزود: حضرت امام این ویژگی را دارا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی، ادب و برخورد محترمانه حتی با مخالفین را از دیگر شاخصه های امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: این شیوه رفتاری امام(ره) برگرفته از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بود و باید برای سیاسیون درس باشد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان،  کار خالصانه و به دور از ملاحظات دنیایی را از دیگر شاخصه های امام(ره) خواند و تصریح کرد: حضرت امام(ره) کار را برای خدا و از باب تکلیف انجام می دادند .

انتهای پیام 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha