پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله دری نجف ‌آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد، هسته اولیه آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز در جمع راهپیمایان یوم‌الله 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س)اظهارداشت: قیام 15 خرداد بیشترین تاثیر را در پیروزی انقلاب اسلامی داشت به گونه ای که بعد از گذشت 53 سال از این حادثه آثار و برکات آن برای تاریخ کشور ماندگار و باقیست.

وی با بیان اینکه قیام 15 خرداد سرفصل جدیدی را در تاریخ سیاسی منطقه خاورمیانه رقم زده است، ادامه داد: این روز با نام و یاد جانفشانی های مردم و شهادت جوانانی عجین شده که برای دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه جان خود را تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه اراک بیان کرد: با قیام 15 خرداد درخواست عمومی مردم برای اصلاح و دگرگونی در ناهنجاری‌ها فکری، اخلاقی و دینی‌ شکل گرفت.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اگر 15 خرداد رخ نمی‌داد، باورهای انقلابی مردم و انقلاب اسلامی آن‌گونه که باید شکل نمی گرفت و چهره واقعی شاه و دست‌نشاندگانش برای مردم آشکار نمی‌شد.

وی خاطر نشان کرد: نهضت 15 خرداد نهضتی مردمی است و کسانی که در 15 خرداد برای یاری امام (ره) قیام کردند نیروهای مخلص و عزاداران امام حسین(ع) بودند که امام خود را در امام خمینی (ره) تجلی یافته دیده بودند.

امام جمعه اراک گفت: مردم ایران اسلامی در زمان حکومت شاهنشاهی در تمام حوادث دلخراش یکی پس از دیگری در صحنه های مختلف حضور یافته بودند که به دلیل نداشتن روش هدفمند و نداشتن امام و راهنمای مناسب نتوانسته بودند به موفقیت کامل دست یابند ولی در زمان انقلاب اسلامی به دلیل وجود رهبری آگاه، مدیر و مدبر توانستند بر بساط ظلم و ستم رژیم طاغوت درهم شکسته و استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در 15 خرداد حرکت امام خمینی(ره) آغاز شد و با پشتیبانی مردم جمهوری اسلامی بر ویرانه‌های کاخ ستم‌شاهی شکل گرفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خون پاک شهدای 15 خرداد عقب‌نشینی دستگاه جبار پهلوی و ساواک را به دنبال داشت، گفت: رژیم سفاک پهلوی باور نمی‌کرد که امام خمینی(ره) در قلب مردم نفوذ داشته باشد، امام در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه فرمود «مردک می‌گویم از ایران بیرونت کنند» و این حرف برای آنها بسیار گران تمام شد و این پیش‌بینی امام در 15 سال بعد تحقق پیدا کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد در قم و چند شهر دیگر به شکل جدی دنبال شد، اظهارداشت: در این قیام همان‌هایی که در عاشورا ندای «حسین، حسین» سر داده بودند دو روز بعد به عنوان حمایت از نایب بر حق امام زمان(عج) و مرجع تقلید خود به صحنه آمدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم و مسئولان وظیفه دارند با وحدت کلمه و مجاهدت که از درس بزرگ امام در جامعه انقلابی بود از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دشمنان در صحنه های مختلف در کمین هستند و به دنبال ضربه زدن به انقلاب می باشند که نیاز است مردم جامعه و جوانان با آگاهی، هوشیاری و دشمن شناسی برای حفظ حرمت خون شهدا و انقلاب با همه وجود احساس وظیفه کرده و در برابر توطئه های آنان آگاه باشند.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری آغاز ماه مبارک رمضان افزود: اقشار مختلف مردم در ماه مبارک رمضان، ماه خدا و ماه بندگانی خدا با برگزاری نماز جماعت و مراسم دعا از ماه بهار قرآن بهره برداری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha