جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام شکوری امام جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: تسـلط بر فـضای مجـازی و شـناخـت شگردهای شبکه‌های اجتماعی از اولویت ویژه ای برخوردار است و روحانیت باید تهدیدهای این عرصه را به فرصت تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی شکوری، شب گذشته، در اجتماع روحانیان و مبلغان شهرستان خوی طی سخنانی اظهار داشت :امروز رسالت روحانیت به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی مضاعف شده و به‌ویژه با توجه به موضوع بیداری اسلامی و توطئه‌های پیچیده استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه وحدت و یکپارچگی جهان اسلام دایره گسترده‌ تری پیدا کرده است.

وی  با بیان این که حدیث ثقلین و سیره عملی معصومین (ع) مورد غفلت قرار گرفته است، ابراز داشت: بخش مهمی از معضلات و مشکلات امروز جهان اسلام از این موضوع ناشی می‌شود، چون حدیث ثقلین از جمله آخرین وصایای پیامبر بزرگوار اسلام است که در صورت تمسک به آن دو و تبیین موضوعات مربوطه، جهان اسلام بیمه می‌شود، همچنین در برخورد با حوادث و اتفاقات، موافقین و مخالفین، دوستان و دشمنان، تمسک به سیره اهل بیت(ع) می‌تواند ما را از افراط و تفریط و انحرافات نگه داری کند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: امروز اگر سخنرانی‌ها و تبلیغات مستند و مستدل و توأم با مطالعه و دقت لازم و در عین حال کوتاه نباشد، سخنران جذابیت و اقبال مردم را از دست داده و منزوی خواهد شد و این مساله در شأن یک روحانی در شرایط فعلی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در طول سالیان اخیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، انقلابی را در ارتباطات و تحولات روزمره بشر به وجود آورده است که با توجه به اینکه سرنخ نوع این فضاها و شبکه‌ها در دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل قرار گرفته، همه ملل جهان را نگران ساخته و هر روز هم به تعداد آنها اضافه می‌شود که در چنین عصر و شرایطی تسـلط بر فـضای مجـازی و شـناخـت شگردهای شبکه های اجتماعی از اولویت ویژه برخوردار است.

وی افزود: تبیلغ و ترویج فساد و بی بند و باری، سرقت اطلاعات کاربران، فعالیت های جاسوسی، تحریک کاربران علیه حکومت ها، تهاجم به ارزش‌های جوامع، تبلیغ تمرد و نافرمانی مدنی، توهین به مقدسات مردم، قبح‌زدایی از منکرات و ایجاد اعتیاد به فضای مجازی در جوانان از جمله اهداف شوم این قبیل شبکه‌ها است.

 امام جمعه خوی بیان داشت: موضوع فضای مجازی به‌قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را راه‌اندازی فرمودند که ارکان نظام و تعداد زیادی از مسئولان و شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی عضو آن هستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha