پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 فرهنگ نامه سور ه های قرآن

حوزه / فرهنگ نامه سوره های قرآن، یک دوره آشنایی با معارف قرآن کریم بر محور سوره های قرآن است و مخاطب اصلی آن نوجوانان و جوانان هستند که البته برای عموم مردم هم قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب فرهنگ نامه سوره های قرآن اثرحجت الاسلام  غلامرضا حيدري ابهري که از سوی انتشارات قدیانی چاپ و منتشر شده، در همایش کتاب سال حوزه  در گروه علمی: ادبيات و هنربه عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

 فرهنگ نامه سوره های قرآن، یک دوره آشنایی با معارف قرآن کریم بر محور سوره های قرآن است. این کتاب 114 قسمت دارد که هر قسمت، به معرفی یک سوره و بیان پنج نکته معارفی از آن می پردازد. خواننده، در آغاز هر

سوره، با نام سوره، تعداد آیه های آن، محل نزول و اصلی ترین موضوعات آن آشنا می شود و سپس، پنج نکته معارفی از آن سوره را می خواند.

مجموعاً 570 نکته معارفی در این فرهنگ نامه آمده است که مخاطب را با جهان قرآن آشنا می سازد. این 570 نکته، همه حوزه های معرفتی قرآن را در بر می گیرد؛ یعنی این کتاب، تنها به یک موضوع خاص نپرداخته است؛

بلکه اصلی ترین موضوعات قرآن هم، شامل خدا، پیامبران، بهشت، جهنم، کارهای خوب، کارهای بد، شخصیت های خوب و بد، شگفتی های آفرینش و... در آن آمده است.

مخاطب اصلی این کتاب، نوجوانان و جوانان هستند که البته برای عموم مردم هم قابل استفاده خواهد بود. به همین دلیل، این اثر، در مباحث معارفی، به دلیل مخاطب ویژه ، از پرداختن به بحث های اختلافی و مسائل پرچالش پرهیز و در توضیح مطالب، ادبیاتی بسیار روان و قابل فهم را انتخاب کرد.

مبنای تفسیری نکات معارفی این کتاب، دو تفسیر نمونه و المیزان بوده و در انتخاب نکات تفسیری آن، به مطالب مربوط به اهل بیت(علیهم السلام) توجه ویژه ای شده است.

فرهنگ نامه سوره های قرآن، متناسب با هر سوره، 114 تصویر دیدنی هم دارد،گرچه امکان ارائه اثر مفصل تری نیز بود؛ اما با توجه به مخاطبین این اثر، کتاب با حجم کنونی ارائه شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha