جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدمجید نبوی-مدیر موسسه قائمیه

حوزه/ مدیر موسسه فرهنگی و نرم افزاری قائمیه گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان نرم افزار "قرآن پژوهی، تولید و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت.

حجت الاسلام سید مجید نبوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغین به مناطق مختلف  تبلیغی کشور، گفت: مرکز رایانه ای  و  نرم فزاری قائمیه با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و برکات قرائت قرآن در این ماه، نرم افزار "قرآن پژوهی" را  تولید و منتشر کرد، این نرم افزار در ادامه 16هزار کتابی  است  که تا کنون این مرکز تهیه کرده وبه صورت رایگان در اختیار عموم از طریق فضای مجازی قرار گرفته است.

وی به دسترسی آسان به این بسته نرم افزاری اشاره کرد و ابراز داشت: این نرم افزار حاصل  تلاش سه ماهه بیش از 50 نفر در مرکز نرم افزاری قائمیه است که در آستانه ماه مبارک با توجه به آنکه علاوه به خواندن قرآن به تدبر در آن تاکید شده، با هدف کمک به تدبر در قرآن مجید و کمک به طلاب، مبلغین و پژوهشگران قرآن بر روی سایت مرکز قائیمه (ghbook.ir) قرار گرفته است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قائمیه در مورد قابلیت های این نرم افزار، بیان داشت: این بسته نرم افزاری قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل های اندروید، آی او اس، ویندوز فون و ویندوز دسکتاپ را داشته و بر روی انواع کامپیوتر، گوشی هوشمند و تبلت قابل استفاده می باشد و برای دانلود آن کافی است به آدرس www.ghbook.ir  مراجعه شود.

وی ادامه داد: در  نرم افزار "قرآن پژوهی" تمامی آیات دارای چند تفسیر به چند روایت از تفسیر المیزان، تفسیر نمونه، تفسیر اطیب البیان و تفسیر نور بوده  و با انتخاب ترجمه آیات از آیت الله العظمی عظام مکارم شیرازی و آیت الله مشکینی(ره)، موضوعات مربوط به هر آیه، اعراب کلی آیه، صرف و نحو آیه بصورت کامل، شان نزول آیات، نشانی آیه شامل شماره آیه، شماره سوره، نام سوره، جزء، حزب قابل رؤیت می باشد که به پژوهشگران کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام نبوی در پایان خاطرنشان کرد:  تمامی بودجه ها  و هزینه های این موسسه مردمی و اختصاص سهم امام و با نظارت و تایید مراجع عظام تامین می گردد و کسانی که علاقمند هستند  در این کار خیر شرکت داشته باشند، می توانند با این موسسه همکاری نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha