جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: امسال طرح ضیافت الهی در ۲۶ امامزاده و با حضور بیش از ۵۰ مبلغ و روحانی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از ماموریت های مهم اوقاف و امور خیریه، مبدل کردن آستان مقدس امامزادگان به اقطاب فرهنگی در کشور است که از سوی رهبر انقلاب امر شده است.

وی افزود: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری طرح هایی چون آرامش بهاری اشاره کرد که با آغاز سال جدید اجرا شده است؛ این برنامه ها ادامه می یابد و آخرین بخش آنها، برنامه سوگواره یاس نبوی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در سالهای اخیر که ماه مبارک رمضان و فصل تابستان و تعطیلات همزمان شده اند، دو طرح از سوی این سازمان برگزار می شود؛ در همین راستا برنامه ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در فضای امامزادگان برگزار می گردد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: امسال طرح ضیافت الهی در 26 امامزاده اجرا شود و بیش از 50 نفر از مبلغان و روحانیون اعزامی محلی در برگزاری این طرح همکاری می‌کنند؛ جلسه ترتیل‌خوانی روزانه قرآن در 6 امامزاده با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم ممتاز استان قم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا جلسات تفسیر قرآن کریم در 10 امامزاده برگزار می شود؛ برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در 10 امامزاده و برگزاری مراسم ویژه احیای شب‌های قدر و سوگواری شهادت امیر مؤمنان(ع) در 30 امامزاده از جمله برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به توزیع بیش از 5 هزار جلد قرآن کریم در بین امامزادگان و مساجد استان بیان کرد: در همین راستا افطاری ساده ای در ده امامزاده توزیع می شود که این برنامه با مشارکت مردم و خیران و از جمله برنامه هایی استکه مورد توجه و عنایت رهبر انقلاب است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با اشاره به اعطای سبک کالا و توزیع آنها در بین نیازمندان و ایتام، از محل نیات واقفان گفت: در همین راستا و با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی طرح نشاط معنوی از سوی این سازمان برگزار می شود.

وی افزود: این طرح نیز در 20 امامزاده استان قم برگزار می‌شود، برنامه‌های مختلف آموزشی، تربیتی، ورزشی، اردوهای زیارتی و تفریحی برای شرکت‌کنندگان در طرح نشاط معنوی در نظر گرفته شده است؛ البته خوشبختانه با توجه به استقبال پرشور نوجوانان و جوانان از این طرح امیدواریم این طرح با شرایط بهتری در سال جاری برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha