سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام قاسم الهی صدر

حوزه/ همایش"سخاوت از دیدگاه روایات اسلامی" به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه شهید آیت الله دستغیب شیراز، با حضور اساتید و طلاب، در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام الهی صدر شیرازی، مدیر مدرسه شهید آیت الله دستغیب شیراز در این همایش یک روزه گفت: در روایات اسلامی، سخاوت از ابعاد گوناگونی مورد توجه قرار گرفته و ظرافت های آن به نمایش گذاشته شده که با برگزاری چنین نشست هایی، طلاب و روحانیون با اهمیت و ارزش سخاوت آشنا و آن را در جامعه انتقال می دهند.

وی بیان کرد: انسان با سخاوت نزد خداوند متعال جایگاه خاصی دارد و این امر نشانه آن است که اسلام انسان ها را به نوع دوستی و خدمت به دیگران تشویق می کند و کسانی که توصیه اسلام را پذیرفته و به دیگران خدمت کنند، با هر عقیده ای که باشند، مورد احترام اند.

مدیر مدرسه شهید آیت الله دستغیب شیراز ادامه داد: انسان سخاوتمند بر دیگران مزیت و برتری دارد، همانند طبابت که یکی از صفات کمال انسان هاست و جامعه انسانی به این گونه  انسان های با فضیلت احتیاج دارد، فقرا و نیازمندان نیز به انسان های کریم و با سخاوت محتاج اند.

وی در ادامه بیان کرد: از نکته های بسیار ارزشمندی که در روایات به آن اشاره شده، تقویت و پرورش روح سخاوت است و این کار نشانه ظرافت تربیت اسلامی است که فرمان می دهد حتی اگر انسان یک عمل به ظاهر کوچک سخاوت مندانه ای انجام داد، باید او را تشویق و تقویت کرد و پرورش داد تا کارهای بزرگ دیگری انجام دهد.

استاد حوزه علمیه فارس خاطر نشان کرد: روایات به ما می آموزند که خدا و مردم انسان سخاوتمند را دوست دارند و این نیست مگر به سبب ارزش این صفت و تاثیر زیادی که در جوانب مختلف دارد، لذا هم انسان را به مردم نزدیک نموده و هم محبوب خدا می کند و سرانجام باعث خوشبختی او می گردد.

انتهای پیام../ .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha