پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: بزرگانی مانند شیخ انصاری، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره) با اخلاص، به عظمت و بزرگی در دنیا و آخرت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در هم اندیشی مدیران و معاونین حوزه علمیه استان ایلام، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اخلاص را رمز موفقیت دانست و گفت: اگر بخواهیم یک شخص مفید و موثر برای پادگان امام زمان(ره) باشیم باید اخلاص را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم، چرا که بدون اخلاص، حرف و عمل ما بی تاثیر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با بیان این که بزرگانی مانند شیخ انصاری، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره) با اخلاص، به عظمت و بزرگی در دنیا و آخرت رسیدند، ابراز داشت: اگر انسان همانند امام راحل اخلاص داشته باشد، ترس در برابر مشکلات و نا امیدی از وجود او رخت بر می بندد، به نحویی که به راحتی  از تمامی مشکلات عبور می کند.

وی به اخلاص رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اگر افرادی مانند شهید باقری، همت، خرازی، زین الدین و ... سخت ترین عملیات ها را طراحی کرده و در اوج جوانی فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند، به برکت اخلاص آنان و اعتماد به خداوند متعال بود.

حجت الاسلام والمسلمین مردابیگی، نفاق زدایی را یکی از تاثیرات مهم اخلاص خواند و تصریح کرد:  انسان ریاکار زمینه نفاق را ایجاد می کند و در آیات و روایات از این افراد به عنوان منافق یاد شده است.

وی با بیان این که حرف و عمل انسان منافق ارزش ندارد و اگر در مجموعه ای وارد شود، بسیار مخرب و نابود کننده خواهد بود، افزود: اگر کسی بخواهد به این رفتار زشت گرفتار نشود، باید اخلاص خود را در کار ها و یرنامه ها تقویت کند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام  در ادامه اخلاص را رمز موفقیت و تاثیرگذاری و نفوذ کلام علما و بزرگان خواند، و گفت: مدیران و دست اندرکاران مدارس باید با این رویکرد به تربیت طلاب بپردازند تا بتوانند  تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان با تقدیر از تلاش های مدیران و معاونان مدارس علمیه، تصریح کرد: خدمت به سربازان امام زمان(عج)افتخار بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

بر پایه این گزارش، مدیران و معاونین حوزه استان ایلام نیز در این هم اندیشی به ارائه  گزارش و بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و در خصوص برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha