پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، دعا را کلید گنج های الهی دانست و تصریح کرد: ماه رمضان، یک صندوق پر از گنج های ناب الهی است که قفل آن با کلید دعا و عبادت گشوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در نخستین جلسه از سلسه مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، به مسأله دعا و آثار و برکات آن در زندگانی فردی و اجتماعی انسان اشاره کرد و اظهارداشت:ماه مبارک رمضان ویژ گی های مهمی داشته و در روایات متعدد این ماه مقدس را ماه قرآن و دعا و گنیجنه دعا نامیده اند که انسان باید از آن بهره ها ببرد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه دعا را کلید گنج معنوی دانست و تصریح کرد: ماه رمضان، یک صندوق پر از گنج های ناب الهی است که قفل آن با کلید دعا و عبادت گشوده می شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که حال انسان در ماه رمضان، برای انجام فرایض عبادی بیشتر است، ابراز داشت: خداوند متعال این ماه را برای مؤمنین قرار داده تا به واسطه آن از فیوضات الهی بهره مند گردند، حال این که مؤمنین به چه اندازه از این نعمات و فیوضات الهی بهره مند شوند، به خود و همتشان بر می گردند.

وی، دعاهای ماه مبارک رمضان را بسیار پرمغز و عمیق دانست و ادامه داد: از دعا به عنوان سلاح مومن تعبیر شده، لذا باید بفهمیم که یک دشمنی در میان است که برای مقابله با آن سلاح معرفی کرده اند، پس اگر کسی دست به سلاح نبرد، به یقین در مواجهه با دشمن، ناتوان و شکست خورده خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، بزرگترین دشمن انسان را نفس او خواند و اظهارداشت: یقینا دشمنی بالاتر از نفس انسان، به انسان نزدیک تر و خطرناک تر نیست، لذا دعا اولاً برای مقابله با دشمن درونی و سپس برای دشمن بیرونی هم کاربرد فراوانی دارد.

استاد  حوزه علمیه خوزستان، در پایان، بیداری در سحر را از بهترین حالات در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: بیداری در سحر خود به خود روی رزق و روزی و اخلاق انسان اثر فراوان دارد؛ چنانچه در روایات آورده اند که انسان های اهل سحر، خوش برخورد و خوش اخلاق ترند که اجر بیشتری هم نزد پروردگارشان دارند، از این رو به همه شما توصیه می کنم که از سحرهای ماه مبارک رمضان غفلت نکنید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha