پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماه رمضان

حوزه /مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان شوط گفت: ماه رمضان ماه شب زنده‌داری است و از تک تک لحظه‌های این ماه باید برای کسب فضایل بهره برد.

حجت الاسلام سیدعلی رویدل در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان، ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش و ماه پیوند با ولایت و نیز ماه گسترش سفره است، سفره‌ای که یک ماه گسترده و همه چیز در آن فراوان می باشد، اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، بسیار خسران دیده است .

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نظر لطف خداوند شامل بنده اش می‌شود و شبانه روز ماه رمضان ملائکه برای روزه دار طلب مغفرت می‌کنند و می‌گویند خدایا او را بیامرز و نیزخداوند در اول ماه رمضان به بهشت فرمان می دهد:«خودت را برای بنده من زینت کن».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شوط تصریح کرد: تنها ماهی که در قرآن کریم نام آن آمده است، رمضان  است و عظمت این ماه را خداوند سبحان به نزول قرآن کریم معرفی کرده است: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» انسان در این ماه مهمان خداوند است و خداوند در این ایام  قرآن را برای انسان‌ها فرستاده است تا از برکت بهار، پاییز دلها  به خرمی و سبزی و طراوت بنشیند .

وی بیان داشت: غذایی که در این مهمانی بزرگ، خداوند به روزه‌داران می‌دهد، بنده را از خودش و از کارهای دنیایی‌اش دور و به خداوند نزدیک‌تر می‌کند و این خاصیت غذاهای بهشتی است.

حجت الاسلام رویدل خاطر نشان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای پی بردن به اسرار عالم است، اگر مواظب گوش و چشم و زبان خود باشیم و اگر مواظب گفتار و رفتار خود باشیم، چشم انداز وسیعی از معارف الهی به روی ما باز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha