شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روزه

حوزه /مدیرحوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین‌دژ گفت: ماه مبارک رمضان سرآمد ماه‌های دیگر است و این ماه بهترین فرصت برای معراج و صعود معنوی انسان است.

حجت الاسلام علیرضا پرهیزگار در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان، هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‌کنند.

وی افزود: مومنان با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری، روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شاهین‌دژ با اشاره اهمیت روزه گرفتن تصریح کرد: انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌های ویژه را نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است؛ یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکند و یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است روزه داری است.

حجت الاسلام پرهیزگار بیان داشت: چون قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد، در روایات اسلامی، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده؛ چنان که حضرت امام باقر(ع)می‌فرماید:« هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha