جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی

حوزه / رمضان ماه پالایش روح از گناهان، آلودگی ها و خلق و خوی شیطانی بوده و گنجی عظیم در جهت دستیابی به مغفرت و رحمت الهی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در جمع روزه داران، قاریان، حافظان و مروجان قرآن کریم در مسجد جامع کرمانشاه با بیان این که ماه رمضان ماه شب زنده داری، تهجد و استغفار به درگاه خداوند متعال است، ابراز داشت:  ضیافت الله موجب نیکویی سرنوشت انسان خواهد شد، ماه رمضان فرصت مناسبی برای بازنگری اعمال و خارج شدن از تنبلی و سستی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه افزود: رمضان ماه پالایش روح از گناهان، آلودگی ها و خلق و خوی شیطانی بوده  و گنجی عظیم در جهت دستیابی به مغفرت و رحمت الهی می باشد.

وی با بیان اینکه رمضان ماه دعا و نیایش با خداوند متعال در تاریکی شب می باشد ابراز داشت: رمضان المبارک ماه هدایت و رحمت، نیایش، تهجد و شب زنده داری و اشاعه مکتب انبیاء معصومین (علیهم السلام) است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی یادآور شد: شب زنده داری در ماه مبارک رمضان، روح انسان را از هوا و هوس ها پالایش می کند و انسان را متوجه عمق رحمت و لطف بیکران خداوند متعال می گرداند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه رمز موفقیت علمای بزرگ را شب زنده داری و مناجات با خداوند متعال در دل شب دانست و ابراز داشت: دعا و نیایش در دل شب موجب کسب نورانیت و رحمت تمام نشدنی پروردگار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار داشت: تهجد و شب زنده داری موجب ایجاد روحیه شادابی و انبساط خاطر مؤمنان می گردد، لذا در ماه مبارک رمضان قرائت قرآن کریم و مناجات های شبانه از مهم ترین برنامه های روزه داران در جهت کسب معرفت و سعادت الهی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha