جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تاکید بر این که گرمای هوا مجوز روزه خواری نیست، گفت: نماز اول وقت، قرائت قرآن و توسل به خداوند و ائمه اطهار(ع) سختی و طاقت فرسا بودن روزه در فصل گرما را به شیرینی و حلاوت تبدیل می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، ظهر امروز در جمع کارکنان بانک انصار کرمانشاه، با اشاره به جایگاه و اهمیت صبر در ماه مبارک رمضان، گفت: صبر از اسماء و صفات کمالیه خداوند متعال است و در قریب به هفتاد آیه از قرآن کریم به جایگاه صبر اشاره شده و ائمه معصومین علیهم السلام مصداق آیات قرآن و صابرین می باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه قرآن کریم انسان را به صبر توصیه می کند، ادامه داد: در احادیث و روایات صبر به سه دسته صبر در اطاعت و بندگی، صبر در معصیت و صبر بر مصیبت تقسیم شده است، لذا انسان به واسطه اطاعت و بندگی در محضر خدای سبحان، صبر بر معصیت و ترک محرمات در جرگه بهشتیان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم صبر و روزه داری در ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: یکی از مصادیق بارز صبر، روزه داری در این ماه پرفضیلت است، چرا که انسان در گرمای طاقت فرسا با تحمل تشنگی و گرسنگی از محرمات خود را دور کرده و به واسطه دعا و نیایش درصدد بندگی و اطاعت فرمان خداوند متعال می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تشریح اجر و پاداش روزه داران، افزود: ثواب روزه دار در خزانه خداوند متعال محفوظ می باشد و هر بنده ای که کیفیت روزه داری او بالاتر باشد، جایگاه و مقامش نیز نزد پروردگار والاتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با تاکید بر این که گرمای هوا مجوز روزه خواری نیست، ابراز داشت: نماز اول وقت، قرائت قرآن و توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام سختی و طاقت فرسا بودن روزه در فصل گرما را به شیرینی و حلاوت تبدیل می سازد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha