جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 383972
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
نشست حوزه خواهران یزد

حوزه/ بانوان طلبه مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد از برنامه های فرهنگی، علمی و تفریحی از جمله اردوی سیاحتی و زیارتی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، بانوان طلبه مدرسه علمیه ریحانة الرسول شهر یزد به همت امور فرهنگی و پژوهشی این مدرسه به اجرای برنامه های متنوع علمی، فرهنگی و پژوهشی پرداختند.

محفل انس با قرآن

به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محفل انس با قرآن با حضور بانوان طلبه در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد برگزار شد.

در این برنامه نورانی و معنوی، وصیتنامه شهدا به منظور آشنایی با آرمان های امام(ره) و شهدا توسط بانوان طلبه قرائت شد.

تقدیر از برگزیدگان

در مراسمی از طلاب شرکت کننده در دومین جشنواره استانی علامه حلی و چهاردهمین دوره مسابقات بانوی کرامت، با اهدای جوایزی تقدیر شد.

خانم جعفری، استاد روش تحقیق مدرسه ریحانة الرسول(س) در سخنانی یکی از اهداف برگزاری این مراسم را تشویق طلاب به  ارائه مقالات علمی تر در سال های آینده بیان کرد و افزود : طلاب باید بیش از گذشته در پژوهشگری تلاش کنند.

تشکیل گروه علمی پژوهشی طلاب

به منظور ارتقاء سطح علمی آثار پژوهشی بانوان طلبه مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد، یک گروه علمی با رویکرد پژوهشی تشکیل شد.

در آیین تشکیل این گروه علمی، معاون پژوهشی، استاد روش تحقیق و جمعی از طلاب علاقه مند شرکت کردند.

اعضای این گروه علمی به عنوان اولین اقدام، پس از انتخاب موضوع با تقسیم کار به جمع آوری مطالب مرتبط با موضوع و نگارش مراحل اولیه مقاله می پردازند.

اردوی سیاحتی و زیارتی قم و تهران

جمعی از بانوان مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد به اردوی فرهنگی، زیارتی و سیاحتی قم و تهران اعزام شدند.

در ادامه این سفر معنوی، بانوان طلبه به زیارت امامزاده داوود(ع) و  امامزاده عبدالعظیم حسنی(ع) در تهران رفتند و سپس با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) حلقه صالحین را باموضوع سیره زندگانی امام راحل در حرم مطهر تشکیل دادند.

در ادامه این سفر معنوی، بانوان طلبه از مراسم پرفیض دعای ندبه مهدیه تهران بهره مند شدند  و در مسیر بازگشت به یزد،به مسجد مقدس جمکران رفتند و ساعاتی را به راز و نیاز پرداختند.

این گزارش می افزاید: بانوان طلبه در ادامه سفر به مشهد اردهال کاشان رفتند و ضمن زیارت امامزاده علی بن باقر(ع)، ساعاتی را به گشت و گذار در شهر کاشان از جمله خرید سوغات به ویژه گلاب کاشان اختصاص دادند.

اجرای برنامه همخوانی و مسابقه کتابخوانی در طول مسیر سفر و خرید سوغات از دیگر برنامه های این اردو به شمار می رود.

اعزام مبلغ به مدارس دخترانه

جمعی از بانوان طلبه مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد با حضور در برخی مدارس دخترانه شهر یزد، دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت آشنا کردند.

 استاد احمد آبایی، از اساتید حوزه و دانشگاه نیز با حضور در نشست طلاب و خانواده های بانوان طلبه این مدرسه، مطالبی را در خصوص فرهنگ مهدویت و سبک زندگی مهدوی بیان کرد.

توزیع بروشور با موضوع مهدویت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha