چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن یوسف وند

حوزه/ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان از اقامه نماز جماعت با حضور بیش از ۱۷۰۰ روحانی، در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، محسن یوسف وند، امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان لرستان با اشاره به این که روحانیون نقش مهمی در تربیت دینی بصیرت افزایی دانش آموزان دارند، گفت: نماز جماعت با حضور بیش از ۱۷۰۰ روحانی در مدارس استان لرستان برگزار می شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان خاطرنشان کرد: روحانیون علاوه بر اقامه نماز جماعت، پاسخگوی سئوالات و شبهات دینی دانش آموزان نیز هستند.

 

آماری قابل تأمل

وی با اشاره به این که در صورت تأمین روحانی، اقامه نماز جماعت در اکثر استان لرستان برگزار خواهد شد، افزود: از ۳هزار و ۶۵۰ مکان آموزشی استان، تنها هزار و ۶۵۰ واحد دارای نمازخانه و امکانات برگزاری نماز هستند.

حجت الاسلام درویش پور، دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان نیز در این نشست با تاکید بر این که باید اقدامات موثری برای تشویق و ترغیب کارکنان ادارات به نماز اول وقت، انجام شود، گفت: مدیران می توانند با فراهم آوردن فضایی مطلوب برای اقامه نماز و شرکت در این فریضه، کارکنان را به این امر تشویق کنند.

وی با اشاره به این که بیش از ۵ هزار عدد مهر در بین نمازخانه های استان توزیع شده، افزود: در خصوص تجهیز و استاندارد سازی نمازخانه های بین راهی نیز تلاش هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست گفت: در طرح آرامش بهاری، مبلغان با اقامه نماز جماعت در امامزادگان و اجرای برنامه های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان، گام های موثری در فرهنگ سازی نماز برداشتند.

وی تصریح کرد: برای احیای فریضه نماز جماعت در جامعه باید نسبت به ساخت مساجد در برخی شهرستان ها اقدامات موثری صورت گیرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha