جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ امروز دشمنان به روش دیگری روی آوردند که به نام حمایت از دین و اسلام به دنبال مقابله با اساس اسلام هستند؛ آن قدر این کار حساس است که نه تنها صریحا دست به سلاح می برند و لشکر کشی می کنند و بسیاری اوقات نقشه می کشند که به دست ایادی خود، به نام دین به جنگ مسلمانان بروند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی  یکشنبه شب در درس اخلاق ماه مبارک رمضان در قم که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شدگفت: در خصوص بنی اسراییل از مسایلی که بارها نقل شده این است که آنها به دنبال هوای نفس بودند و این هوای نفس کار آنها را به جایی کشاند که به حقوق دیگران تجاوز کردند و حتی انبیا را به قتل رساندند.

ایشان  افزود: قرآن بیان می کند که هرگاه پیامبری نزد آنها فرستادیم و بیانات این نبی با هوای نفس آنها سازگار نبود، از سوی آنها انکار می شدند و اگر موفقیت آن پیامبر را در دعوت مردم می دیدند، آن پیامبر را می کشتند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)بیان کرد: مساله کشتن انبیا، به خصوص درباره بنی اسراییل است و مکررا در قرآن نکوهش شده اند و به آنها یادآوری شده است که شما انبیای خود را می کشتید.

ایشان گفت: پیروی از هوای نفس ممکن است کار انسان را به جایی بکشاند که غیر از مبارزه و توهین و تمسخر انبیا، رسما به فکر کشتن آنها بیاندازد.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: به طور کلی قرآن کریم قاعده ای را بیان می کند که حق با هوای نفس جمع نمی شود؛ قرآن کریم بیان می کند که اگر قرار بود که حق تابع هوای نفس مردم باشد، موجب فساد در زمین و آسمان می شد.

ایشان افزود: شرب خمر وزنا و دزدی نمونه های بارز هوای نفس است، ولی اینکه بیان شده است که با هوای نفس آسمان و زمین فاسد می شود نیاز به تعبیر دیگری دارد؛ امروز که این دنیا را مشاهده می کنیم تازه به این تعبیر الهی می رسیم که معنی فساد در زمین و آسمان چیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)بیان کرد: جریانات سالهای اخیر خاورمیانه به خصوص پس از انقلاب اسلامی نشان دادکه دشمنان دین خدا چه می کنند و چگونه این منطقه را به آشوب کشیدند.

ایشان  گفت: دشمنان به این نتیجه رسیدند که رقیب فرهنگ الحادی غرب، دین اسلام است؛ به همین خاطر به این فکر افتادند که این رقیب را از بین ببرند، ولی مشاهده کردند که به شدت به معادن و منابع انرژی این منطقه احتیاج دارند و از طرفی این منطقه بهترین بازار کارخانه های اسلحه سازی و.... آنها بود و به جهت همین تصمیم گرفتند که با تمام قوا به جنگ اسلام بیایند و منافع خود را به دست بیاورند.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که مسلمانان به جنگ هم بروند و خودشان هم را بکشند؛ آنها سعی کردند که با پول خود مسلمانان که از نفت خودشان به دست می آید این برادر کشی ایجاد شود؛ این نقشه از کسانی طرح شد که پیرو هوای نفس بودند؛ همین افراد هستند که اگر پیامبری را بر سرمنافع خود می دیدند، پیامبران را نیز می کشتند.

ایشان افزود: امروزه آنها به روش دیگری روی آوردند که به نام حمایت از دین و اسلام به دنبال مقابله با اساس اسلام هستند؛ آنقدر این کار حساس است که نه تنها صریحا دست به سلاح می برند و لشکر کشی می کنند و بسیاری اوقات نقشه می کشند که به دست ایادی خود، به نام دین به جنگ مسلمانان بروند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)بیان کرد: نقشه های شیطانی به قدری در فساد و افساد پیچیده است که عاقل ترین و سیاست مدار ترین قدرت ها را فریب می دهد و این مطالب به همه پیامبران گوشزد شده است.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: نقشه های آنها به قدری پیچیده است که آنها به دنبال نفوذ در پیامبر اکرم(ص)بودند و خداوند هم بیان می کند که ما از پیامبر محافظت کردیم؛ دشمنان به هر طریقی سعی می کردند که با نقشه های پیچیده مسلمانان را نیز فریب دهند و سعی کردند در مذاکرات خود روی پیامبر هم تاثیر بگذارند.

وی افزود: دشمنان در طول تاریخ از این روش ها استفاده می کنند و همیشه سعی می کنند که کانون های دینی را با این روش ها به دام بیاندازند ودچار اشتباه محاسباتی کنند وبا وعده های مختلف سعی کنند که آنها را گمراه کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)بیان کرد: خیابان ها و شهرها نشان می دهد که تا چه اندازه به دنبال پیاده کردن شرع هستیم یا اینکه به دنبال عملی کردن آنچه در ذهن خود داریم هستیم.

استاد حوزه گفت: خداوند این هشدارها را در قرآن بیان می کند تا مردم بدانند که فریب شیطان چقدر نزدیک است و ممکن است هوای نفس تا حدی پیش برود که انسان حتی توان تشخیص حق از باطل را نیز نداشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha