پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ساحل عاج

حوزه/ گروه نمایندگی آستان مقدس حسینی با سفر به ساحل عاج در جریان اوضاع زندگی و مشکلات شیعیان این کشور آفریقایی قرار گرفت و در دیدار با علمای شیعه و سنی این کشور بر ضرورت تمسک به وحدت و دوری از تفرقه تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی به نمایندگی از آستان مقدس حسینی، بنا به دعوت شیخ ابراهیم جکیتی رهبر شیعیان ساحل عاج به این کشور سفر کردند.

شیخ منجد الکعبی مدیر مرکز اعزام مبلغ وارث الانبیا درباره این سفر گفت: بنا بر توجیهات شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و سید جعفر الموسوی تولیت آستان مقدس حسینی و بنا به دعوت شیخ ابراهیم جکیتی رهبر شیعیان ساحل عاج، به این کشور سفر کردیم.

وی افزود: برنامه ما در این سفر سخنرانی های شبانه و برپایی نماز جماعت و جمعه و دیدار با جوانان و برخی محققان بود و علاوه بر اینها برنامه ای برای استمرار رابطه با شیعیان این کشور و ارتقای سطح علمی، اخلاقی و اجتماعی آنها تنظیم شده است.

شیخ کعبی ادامه داد: همچنین در این سفر با علمای بزرگ شیعه و سنی در ساحل عاج دیدار کردیم و با آنها درباره اهمیت وحدت و محبت میان مسلمانان صحبت کردیم و آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) را که بر وحدت و دوری از تفرقه تاکید دارد برای آنها شرح دادیم و پس از آن به بیان توصیه ها و نصایح مرجعیت شیعه پرداختیم که اهل سنت را با شیعیان یکی می داند و تاکید کردیم همه باید برای نشر اسلام ناب محمدی دست در دست هم بگذارند و با تروریست های داعش مبارزه کنند.

وی افزود: در دیدار با شیعیان ساحل عاج به مشکلات و سخنان آنها گوش دادیم و بهترین روش و راه حل برای زندگی به دور از وابستگی به دیگران را به آنها آموختیم و آنها را تشویق کردیم به طور پیوسته با مرجعیت در ارتباط باشند و جوانان خود را برای تحصیل به حوزه عراق بفرستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha