جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی الشعیبی

حوزه/ اندیشمند و مستبصرسوری با بیان این که پادشاهان و امرای آل سعود تا به امروز به یهودی بودن خود افتخار می کنند، گفت: وهابیت در ظاهر ادعای اسلام کرده، ولی هدفش حذف اسلام از ریشه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر علی الشعیبی از مستبصرین سوری امروز پس از نماز ظهر و عصر، در جمع کارکنان خبرگزاری حوزه  و معاونت بین الملل حوزه، اظهار داشت: بیست سال درباره وهابیت فعالیت نموده و همراه با آنان در سوریه بودم که در آن زمان، ناصرالدین عنوانی در رأس وهابیت در سوریه بود که در سال 2002 فوت کرد.

وی ابراز داشت: وهابیت ریشه در یهودیت داشته و افکار آنان به محمد بن عبدالوهاب رسیده است.

این اندیشمند سوری خاطرنشان ساخت: وارث ابن تیمیه، محمد بن عبدالوهاب بوده که در سال 1206 فوت کرده و این اشخاص به این خیال بودند که می توانند جریان جدیدی را در دنیا  و جهان اسلام به وجود بیاورند.

دکتر الشعیبی تصریح کرد: وهابیت در ظاهر ادعای اسلام کرده، ولی هدف آنان حذف اسلام از ریشه بوده است.

مشاور اسبق ملک فهد بیان داشت: وهابیت که داعیه اصلاح دین و جامعه را دارد، فقط مباحثی همچون زیارت قبور، حرکت دادن انگشت در هنگام تشهد، تعداد رکعات نماز تراویح، توسل و ... را مطرح کرده و مطلب خاصی ندارد.

این اندیشمند سوری اظهار داشت: مستشرق یهودی-آلمانی درباره وهابیت گفته ابن تیمیه کاری را آغاز و محمد بن عبدالوهاب آن را به اتمام رساند که  تا روز قیامت قابل اصلاح نخواهد بود.

دکتر الشعیبی با بیان این مطلب که یهودی بودن ریشه وهابیت، گزافه گویی نیست، ابراز داشت: قالب ارتش محمد بن عبدالوهاب از یهودی ها تشکیل گردیده و در کتاب های گوناگون ذکر شده است.

وی با اشاره به این که جد چهارم محمد بن عبدالوهاب، یهودی و از شهر ازمیر ترکیه بوده، خاطرنشان ساخت: این شخصیت وهابی، کینه بسیاری از مسلمانان داشت و کار او انتقام از آنان بود.

این اندیشمند سوری تصریح کرد: وهابیت ریشه و اساس انگلیسی داشته که ابتدا توسط ابن تیمیه و سپس توسط محمد عبدالوهاب ادامه پیدا کرد و  در سال 600، شرکتی انگلیسی خاندان محمد بن عبدالوهاب را تأمین مالی می کرده است.

دکتر الشعیبی بیان داشت: پادشاهان و امرای رژیم آل سعود تا به امروز به یهودی بودن خود افتخار می کنند، چرا که ملک فیصل در سال ۱۹۶۹میلادی در مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست اعتراف به یهودی بودن خود کرده است.

وی اظهار داشت: مبلغین مسلمان و به ویژه روحانیون مکتب حق باید دقت داشته باشند که میان اهل سنت و وهابیت فاصله بسیاری است و میان آنان تفاوتی را قائل شوند؛ چراکه از یکدیگر جدا بوده و وهابیت با اهل سنت نیز دشمن می باشند.

این اندیشمند سوری در پایان ابراز داشت: ما اگر حقیقت وهابیت را برای اهل سنت بیان کنیم، از وهابیت دوری جسته و به سمت مکتب حق روانه و گرایش پیدا خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس جعفری فراهانی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    نماز «تراویح» صحیح است نه «تراوی»؟!