جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آباد غرب گفت: سرچشمه قانون و رفتار ما باید بر اساس قرآن و سنت ائمه اطهار(علیهم السلام) باشد تا اتحاد میان مسلمانان از تفرقه افکنی دشمنان محفوظ بماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب عنوان داشت: آیات نوربخش قرآن کریم به انسان ها شخصیت و معرفت می بخشد و رابطه افراد را با خداوند که زمینه انجام دستور است را بیان می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب در ادامه با تفسیر سوره حجرات بیان داشت: سوره حجرات موضوعات اخلاقی و اجتماعی مهمی از جمله دوری از تمسخر کردن، سوء ظن، تجسس، غیبت و پیشی نگرفتن بر مکتب پیامبر اسلام (ص) را بیان می کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سوره حجرات به ارزش گذاری افراد جامعه بر اساس درجات ایمان و تقوا و دوری نمودن از کفر و فسق اشاره کرده، ابراز داشت: این سوره بیانگر مسائل اخلاقی و روابط اجتماعی است و برقراری روابط اجتماعی را بر اساس اخوت و برادری، تشریح می کند.

وی ادامه داد: هرگونه بدعت و جعل قانون در برابر قانون الهی ممنوع است، سرچشمه قانون و رفتار ما باید بر اساس قرآن و سنت ائمه اطهار (علیهم السلام) باشد، تا اتحاد میان مسلمانان از تفرقه افکنی دشمنان محفوظ بماند.

حجت الاسلام کرمی نیا اظهار داشت: حکم قرآن و رسول اکرم (ص) حکم خداوند است و بی احترامی به قرآن و عترت نافرمانی از حکم و دستور الهی می باشد.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه پیشی گرفتن از خدا و رسول اکرم (ص) بی تقوایی به شمار می رود، عنوان داشت: همانطور که پیشی نگرفتن از خدا و رسولش فرمان ادب است بی احترامی و سبقت گرفتن از دستورات الهی بی تقوایی و مخالفت با قانون خداوند متعال می باشد.

وی تصریح کرد: التزام عملی باید همراه با تقوای درونی باشد، لذا افرادی که به سبب سلیقه های شخصی یا آداب اجتماعی بر خدا و رسول کرم (ص) پیشی می گیرند از ایمان و تقوا به دور هستند.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان تأکید کرد: مسئولان و خدمتگزاران انقلاب اسلامی همواره حضور و آگاهی خداوند را در مسیر انجام وظایف خود حس کرده و زمینه پرهیز و خداترسی را در خود تقویت نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha