جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جوانان عزیز مراقب باشند که مشغول شدن آن ها به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث نشود که حال معنوی عبادت و مناجات در ماه رمضان از آن ها گرفته شود.

آیت الله محمد حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: نه فقط نسل جوان بلکه همه مردم باید قدر لحظه لحظه این ماه عزیز را بدانند و با قرائت قرآن و دعا و مناجات و عبادت ، زمینه نورانی شدن قلب خود را هر چه بیشتر و بهتر فراهم کنند.

وی افزود: واقعیت آن است که دشمن از طریق ابزارهای گوناگون به ویژه ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی می خواهد ذهن و فکر جوانان ما را مشغول به گناه و معصیت کند تا حال عبادت و معنویت از آن ها سلب شده و به این وسیله بتواند به اهداف شوم خود دست یابد.

استاد حوزه  خاطرنشان کرد: جوانان و آحاد مردم سعی کنند در کنار امساک از خوردن و آشامیدن که حقیقتاً در این گرمای هوا و روزانه 17 ساعت روزه داری خودش بالاترین جهاد محسوب می شود، از گناهان و معاصی نیز دور شده و زبان و چشم و گوش خود را بر حرام ببندند تا ان شاءالله زمینه گشایش معنوی در حالات آن ها پدید آید.

وی افزود: اگر انسان روزه دار واقعاً از معصیت و گناه به شدت دوری کرد بعد از ماه مبارک رمضان ماهیتاً فرق می کند، منتهای مراتب باید رعایت ها را بکند و لباس تقوا را در همه لحظات برتن داشته باشد تا به درجات عالی معنوی نائل گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha