سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام بهاءالدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: حوزه های علمیه دارای ظرفیت عظیم فرهنگی است که برای مقابله با ولنگاری فرهنگی ضروری است از این ظرفیت نهایت بهره برداری و استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به گلایه مندی شدید رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مجلس دهم با ایشان نسبت به وجود ولنگاری فرهنگی در سطح کشور اظهار داشت: متاسفانه در بین برخی از مسئولان ، مساله فرهنگ در اولویت نخست قرار ندارد چه آن که به زعم این دسته از مدیران در حال حاضر فقط باید به حل مشکلات اقتصادی همت گماشت.

وی افزود: البته تلاش در زمینه گره گشایی جدی از مشکلات اقتصادی کشور به ویژه معضل بیکاری نسل جوان بسیار ارزشمند و بایسته است اما همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند فرهنگ حتی از اقتصاد نیز مهم تر و دارای اولویت بیشتری است.
عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم تاکید کرد: از سویی با توجه به تاکید خاص معظم له مبنی بر تولیدات مناسب فرهنگی و تلاش جهادگونه در این راستا برای مقابله با توطئه های شوم دشمنان، لازم است که به ظرفیت های بومی و ملی در این باره توجه بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری  با اشاره به این نکته که اساساً در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کشور ما کار فرهنگی کم انجام نشده اما به نظر می رسد همچنان ما نیاز به کارهای فرهنگی عمیق، تاثیرگذار و پرمحتوا داریم، گفت: بی شک این قبیل فعالیت ها برای اثرگذاری بهتر می بایست بتواند به نیازها و اقتضائات روز جامعه پاسخگو باشد که در این خصوص قطعاً بهره گیری از حوزه علمیه قم و ظرفیت غنی علمی و فرهنگی آن بسیار راهگشا است.

وی در ادامه با بیان این که ما باید جریان تولید کالای فرهنگی مطابق با جهت گیری های اسلامی و ایرانی را تقویت کنیم ، ابراز داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که در حال حاضر تولیدات داخلی صنایع فرهنگی در کشور ما در وضع قابل قبولی قرار ندارد، چه آن که بخش قابل توجهی از بازار فعلی اعم از بازی های رایانه ای، کتاب، نوشت افزارها، نرم افزارها و یا سریال ها و فیلم های سینمایی، در دست خارجی هاست و واردات برخی از کالاهای فرهنگی نظیر اسباب بازی، لباس و پوشاک و قطعات نرم افزاری و سخت افزاری کماکان رو به افزایش است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: بی شک اگر ما در این مسیر گام های جدی تری برداریم هم به رفع نگرانی های خاص مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید کمک کرده ایم و هم این که فراتر از آن در مسیر اشتغالزایی در قالب اقتصاد مقاومتی حرکت نموده ایم.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha