شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم افطاری میان ادیانی در کلیسای کانادایی

حوزه/ کلیسای اتحاد راکی ویو این هفته با برگزاری مراسم افطاری میان ادیانی، به پناهجویان مسلمان در شهر "کلگری کانادا " خوش آمد گویی گفته و طعم اجتماعی ماه مبارک رمضان را بار دیگر برایشان زنده کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از هافینگتون پست، کلیسای "اتحاد راکی ویو" این هفته با برگزاری مراسم افطاری میان ادیانی، به پناهجویان مسلمان در شهر کلگری کانادا خوش آمد گویی گفته و طعم اجتماعی ماه مبارک رمضان را بار دیگر برایشان زنده کرده است.

در این مراسم، داوطلبان مسلمان و مسیحی در کنار یکدیگر در آشپزخانه جمع شدند تا غذایی برگرفته از طعام سنتی عربی شامل کباب‌ها و شیرینی‌های سنتی تدارک ببیند. در منوی غذا خرما نیز وجود داشت که یکی از مهمترین خوراک‌های مسلمانان سرتاسر دنیا برای باز کردن روزه در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

در این افطار میان ادیانی 60 نفر از جمله اعضای کلیسای اتحاد راکی ویو، پناهجویان مسلمان و داوطلبان اجتماعی حضور بهم رساندند. بیشتر پناهجویانی که در این مراسم افطاری دعوت شده بودند، پیش از این برای آموزش زبان انگلیسی به این کلیسا مراجعه داشتند تا بتوانند آینده شغلی و رابطه‌شان با افراد محلی را ارتقاء ببخشند.

شان ویکار کشیش ارشد راکی ویو در این باره می‌گوید: ما سالهاست که کلاس‌های زبان انگلیسی را در این کلیسا برگزار می‌کنیم و از آنجایی که بسیاری از دانش‌پژوهان امسال ما را مسلمانان تشکیل می‌دادند و اکثر آنان از سوریه به اینجا آمده بودند، تصمیم بر این شد غروب زیبایی را در کنار آنان سپری کرده و طعم رمضان را برایشان زنده کنیم.

ویکار توضیح داد که هدف از برگزاری این گردهمایی ایجاد رابطه‌ای همراه با عشق و درک متقابل با پناهجویان است تا آن‌ها در کانادا احساس صلح و آرامش داشته باشند.

سام نمورا، بنیانگذار گروه حمایت از پناهندگان سوری در کلگری می‌گوید: این مراسم فرصت مناسبی برای اعضای کلیسا بود تا درباره روزه داری و ماه مبارک رمضان بیاموزند. جماعت کلیسا درباره این نشست بسیار هیجان زده بودند. آن‌ها کوچکترین مسائل از جمله انواع غذاهایی را که مسلمانان برای باز کردن روزه به کار می‌برند را نیز مورد توجه قرار داده بودند. آن‌ها حتی مکانی برای برگزاری نماز جماعت مسلمانان آماده کرده بودند و برای ما قالی پهن کردند و سپس از ما درباره جهت قبله و ایستادن به سمت کعبه، خانه خدا پرس و جو کردند.

عرفان طعنا، یک پناهجوی سوری اهل درعا که از این ابتکار بسیار شگفت زده شده بود می‌گوید: من هرگز به ذهنم خطور نکرده بود که در کلیسا مراسم افطاری برگزار شود و من نیز در میان آن‌ها باشم. من آنجا را در حالی ترک کردم که غرق در احساسات بودم. این مراسم به من و سایر پناهندگان سوری حس بسیار مثبتی بخشید.

کانادا از نوامبر 2015 تا فوریه 2016 نزدیک به 1500-2500 پناهنده سوری را پذیرفته است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha