چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مسلمانان اوهایو، اعضای ادیان مختلف را به افطار دعوت کردند

حوزه/ شرکت کنندگان در مراسم افطار میان ادیانی به محمد علی (کلی)، بوکسور مسلمان و قهرمان جهان ادای احترام کرده و تک تک رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی از میراث "علی" قدردانی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان شهر هیلیارد واقع در ایالت اوهایوی آمریکا مراسم افطار خاصی برگزار کردند و در این مراسم مسیحیان، یهودیان و هندوهای شهرشان را به افطار دعوت کردند تا قداست و فضای روحانی ماه مبارک رمضان را در کنار همشهریانشان جشن گرفته و با اتحاد و همبستگی با یکدیگر برای قربانیان حوادث نفرت‌محور دعا بخوانند.

عمران مالک رئیس هیات اجرایی مرکز جامعه اسلامی نور در این باره گفت: بیایید در کنار یکدیگر دعا کنیم زیرا ما می‌توانیم با در کنار هم بودن و اتحاد به ارزش‌های مجموعه بیافزاییم. بیایید تنوع جمعیتی میان خودمان را به نقطه قوتی تبدیل کنیم.

او در ادامه گفت: نباید تنوع جمعیتی دلیلی برای تفرقه و جدایی میان ما باشد. خداوند ما را در اشکال، رنگ‌ها و قومیت‌های متفاوتی خلق کرده و هدف او این بوده که ما از این فرصت برای شناخت یکدیگر بهره ببریم.

شرکت کنندگان در این مراسم به محمد علی (کلی)، بوکسور مسلمان و قهرمان جهان ادای احترام کرده و تک تک رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی از میراث علی قدردانی کردند.

تجلیل مدیر اجرایی شورای کلیساهای اوهایو از محمد علی کلی

کشیش ربکا تولفسون، مدیر اجرایی شورای کلیساهای اوهایو گفت: محمدعلی در بعضی مسائل جلوتر از زمان خودش بود. او علیه نژادپرستی، جنگ و تعصبات مذهبی سخن می‌گفت، یعنی همان مشکلاتی که امروز ما با آن‌ها روبرو هستیم. امروز تیتر روزنامه‌ها نشانگر ادامه هرج و مرج، و ترس مردم از یکدیگر است. اما محمدعلی موانع را شکست. او شجاعت فوق العاده‌ای برای ایجاد دوستی‌های غیرمحتمل داشت. او تمامی مردمی را که از جنبه‌های مختلف در زندگی با او متفاوت بودند می‌پذیرفت.

به گفته اعضای مسجد نور  تعداد متقاضیان برای شرکت در مراسم افطاری میان ادیانی، پس از جنایت اورلاندو افزایش یافته است که این نشان می‌دهد مردم در پی صحبت کردن و حل مشکلات هستند.

قاسیه ندیم از اعضای مسجد نور می‌گوید: اگر به جای اینکه درباره همدیگر سخن بگوییم، باهم صحبت کنیم نیمی از مشکلاتمان برطرف خواهم شد. ما باید مثبت اندیش بوده و به عشق فکر کنیم.

در این مراسم همچنین بنیامین گلاسمن دادستان ایالات متحده آمریکا از ناحیه جنوبی اوهایو و متی ولتس از دفتر سناتور شرود براون شرکت داشته و از تلاش مسلمانان مسجد نور برای افزایش درک و مدارا در جامعه تشکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha