شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روزه

حوزه/استاد حوزه بیرجند با اشاره به این که گرسنگی و تشنگی ملاک روزه دار بودن نیست، تصریح کرد: گرسنگی و تشنگی تنها ضمیمه ای برای یادآوری فلسفه روزه برای بندگان خداوند است تا هم کیشان خود را فراموش نکنند و همراه صبر و تقویت تقوا به وحدت جامعه استحکام ورزند.

حجت الاسلام  حسین مختاری در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری«حوزه» در بیرجند با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه تامین غذای روح انسان است، گفت: باید با تقویت تقوا در این ماه اسیر وسوسه‌های شیطان نشویم .

استاد حوزه  با اشاره به اینکه ماه رمضان تمرین تقوا است، ادامه داد: انسان به وسیله ی تقوا ،نیروی صبر و اراده را بدست می آورد تا بتواند در برابر گناهان ایستادگی کند ما برای دست آوردن بهشت برین به  صبر و اراده ای قوی نیازمند هستیم.

حجت الاسلام مختاری، رمضان را ماه قرب بندگی به خداوند دانست و گفت: ماه رمضان انسان را به خداوند نزدیک می کند؛ ما انسان ها، بسیار آسیب پذیر هستیم و باید خود را با قرب به خداوند غنی و غدیر و آگاه و مقتدر گره بزنیم تا بسیاری از مشکلاتمان رفع شود و ماه رمضان این فرصت را به ما می دهد که به خدا تقرب یابیم.

استاد حوزه با بیان اینکه مرگ پایان بخش زندگانی انسان نیست، خاطرنشان کرد: ما مسلمانان براین باوریم که مرگ آخرین برگ از زندگی انسان نیست بلکه سرآغازی بسوی ابدیت است  لذا  باید از این فرصت طلایی رمضان  برای تقویت ایما ن استفاده کنیم  و ارتباطمان را با خدا بیشتر و آخرتمان را آباد کنیم.

وی با اشاره به این که گرسنگی و تشنگی ملاک روزه دار بودن نیست، تصریح کرد: گرسنگی و تشنگی تنها ضمیمه ای برای یادآوری فلسفه روزه برای بندگان خداوند هستند تا هم کیشان خود را فراموش نکنند و همراه صبر و تقویت تقوا به  وحدت جامعه استحکام ورزند.

حجت الاسلام مختاری با بیان ظرفیت های ماه رمضان گفت: ماه رمضان ماه عبودیت و بندگی خالصانه به خداوند است و ما باید از تمام ظرفیت های روزه استفاده بکنیم .

وی در پایان یکی از رازهای موفقیت در اقتصاد مقاومتی را پرورش استعدادهای درونی به خصوص تقویت تقوا و خویشتن داری عنوان کرد و افزود: انسان با کمک خداوند می تواند در این ماه، همه ی ظرفیت ها انسانیت به خصوص ایمان، تقوا، صبر و بردباری که پایه هایی اصلی رسیدن به اوج انسانیت و کمال است را  تقویت کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha