جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدا

حوزه/ شناخت خداوند یکی از راه های دستیابی به قرب الهی است که انسان باید با مطالعه و تحقیق راه های شناخت پروردگار را فرا گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری در نشست اخلاقی طلاب و اساتید این مدرسه، به بیان  راه های رسیدن به قرب الهی از نگاه آیات و روایات پرداخت و  گفت: با توجه به این که یکی از اهداف اصلی خلقت انسان، رسیدن به  قرب الی الله است، لذا عبد باید سعی نماید با "انجام اعمال عبادی" به این مقام دست یابد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری افزود: "شناخت خداوند"  یکی دیگر از راه های دستیابی به قرب الهی است، لذا انسان باید با مطالعه و تحقیق راه های شناخت پروردگار را فرا گیرد.

وی ادامه داد: انسان برای رسیدن به قرب پروردگار باید رابطه خود با مردم را درست نماید که گذشت، تواضع، سخاوت، خیر خواهی، با عدل و انصاف رفتار کردن، از جمله نمونه های رفتار درست با مردم می باشد.

طالب زاده، چهارمین راه رسیدن به قرب الهی از نگاه آیات و روایات را مربوط به رابطه انسان با خود دانست و خاطر نشان کرد: انسان باید با در این راه خود را ملزم به رعایت اموری مانند قناعت، پرهیز از زیاده خواهی، شناخت آفات دنیا و بی رغبتی به آنها، ترک شهوات دنیا و ریاست طلبی نماید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha