جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله دستغیب

حوزه/ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تاکید بر دستگیری از مستمندان گفت: در این مقطع زمانی بیش از هر زمان امیدوار هستیم که برای ایتام و محرومان جامعه گام های مهم و موثری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله دستغیب در با دکتر بذرافشان مدیرکل کمیته امداد استان فارس اظهارکرد: تمام کسانی که نسبت به اسلام، انقلاب و کمیته امداد آشنایی دارند به این معتقدند که این نهاد انقلابی به عنوان راهگشای مشکلات قشر محروم جامعه است و باید به این مهم توجه بیشتر داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس با بیان اینکه کسانی که در کمیته امداد مشغول به خدمت هستند در واقع در مسیر عملی حمایت از نیازمندان و به ویژه ایتام قرار دارند و به طور قطع این حمایت مورد رضای خدا است افزود: در این مقطع زمانی  بیش از هر زمان امیدوار هستیم که برای ایتام و محرومان جامعه گام های مهم و موثری برداشته شود.

وی تصریح کرد: البته از لحاظ زمانی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای این کار و عمل صالح بوده  و توصیه های قرآنی و سیره ائمه طاهرین و پیامبر(ص) نیز مشخص است و همه باید در این کار خیر سهیم و شریک باشیم.

 تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به موضوع توزیع صندوق های صدقات کمیته امداد در میان مردم جامعه اشاره و متذکر شد: گاهی افرادی با آوردن صندوق ها در جاهایی به صورت ناشناخته مراجعه و خود را به یک نهاد  خاص منتصب می کنند که این مهم باید بیش از پیش مراقبت شود تا از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری گردد.

تولیت حوزه علمیه رضویه شیراز همچنین با اشاره به فریضه زکات خاطرنشان کرد: زکات فریضه الهی و از مصادیق آن نیز زکات فطره است و باب بسیار گسترده و در حقیقت نمونه بارزی از قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شدن است و خداوند در پایان ماه مبارک رمضان طوری این فریضه را در عموم مسلمانان نوشته است که با یک مبلغ مختصر اما فراگیر می شود بسیاری از نیازمندی ها را برطرف کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های تولیت آستان احمدی و محمدی از کمیته امداد با بیان اینکه درد فقرانیازمندان و مسائل و مشکلات آنان بسیار زیاد است گفت: باید با یک برنامه ریزی همه جانبه حمایت از نیازمندان به روش های مختلف شکل گیرد تا گوشه ای از مشکلات آنان رفع شود.یکی از راهکارهای تاثیرگذار برای رفع مشکل نیازمندان  هر منطقه همراهی هیات امنای مساجد در تشکیل مراکز نیکوکاری است که باید این مهم فرهنگ سازی و اجرایی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha