شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 385768
۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
حجت الاسلام احمد شعبانی

حوزه/مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشوردر بیرجند با اشاره به توسعه فرهنگ قرآنی گفت: با ترویج وقف قرآنی می توان زمینه ساز ترویج و گسترش زندگی قرآنی درجامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، حجت الاسلام احمد شعبانی در آیین افتتاح مدرسه شبانه ‌روزی حفظ و تفسیر و مرکز مجازی قرآن کریم استان خراسان جنوبی  گفت: در این مدرسه دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش قرآن برگزار می شود و قرآن آموزان طی یکسال حافظ کل قرآن می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اعجاز قرآن و نزول آن در ماه رمضان اظهار کرد: بعد از گذشت 1400 سال از نزول قرآن حتی کوچکترین تغییری حتی تنها یک حرف از این کتاب آسمانی ایجاد نشده است. 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به توسعه فرهنگ قرآنی افزود: با ترویج وقف قرآنی می توان زمینه ساز ترویج و گسترش زندگی قرآنی درجامعه شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: انس با قرآن زندگی انسان را تغییر می دهد چرا که قرآن کتاب هدایت است و مقام معظم رهبری با مطالبه این کار می خواهد زمینه ساز ترویج قرآن در جامعه باشند.

حجت الاسلام شعبانی سازمان اوقاف را متعهد به تربیت حافظ قرآن دانست و افزود: درطی این مدت اخیربیش از یک میلیون و 280 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم ثبت نام کردند که تا به تعهد چهار سال خود که تربیت یک میلیون حافظ قرآن است برسیم. 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به اقدام تربیت مربی توسط اوقاف اشاره کرد و افزود: اسفندماه سال گذشته بیش از 400 هزار نفر در آزمون کتبی و شفاهی شرکت کردند، که در همین راستا مرکز تخصصی تربیت مربی در قم راه اندازی شده که مربیان به مدت یک هفته به استان قم اعزام می شوند.

وی ادامه داد: اگر در این مدت زمان افرادی در آزمون حداقل70 امتیاز کسب کنند گواهینامه برای آنان صادر می گردد. 

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به برگزاری 165 دوره تربیت مربی در چهار سال گذشته ادامه داد: یکی دیگر از گام های سازمان راه اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در سال 91 در شهر مقدس قم بوده است. 

وی با اشاره به استقبال این دوره ها در استان های قم، تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به استقبال از این طرح، امروز مرکز مجازی حفظ قرآن در خراسان جنوبی افتتاح می شود. 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رایگان بودن دوره های آموزش قرآن را راه گسترش کلام خدا در جامعه دانست و افزود: بیش از 28 هزار نفر در مرکز مجازی حفظ قرآن کریم استان قم مشغول آموزش هستند.

گفتنی است: در پایان از بعضی از فعالان قرآنی خراسان جنوبی تجلیل می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha