جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده با اشاره به اهداف دشمن در فضاهای مجازی گفت: رمضان فرصت خوبی است تا مبلغان آسیب های فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی را برای مردم بیان کنند.

حجت الاسلام حسین منیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به آسیب‌ها و مزیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید به‌صورت بهینه انجام گیرد، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فضای مجازی رسیدن سریع اطلاعات به دست مردم است اما این فضا هم باید مدیریت شود چراکه دشمن نیز در این فضاها فعالیت دارد و با خبرهای دروغ وتبلیغات منفی فضا را آلوده می‌کند.

وی افزود: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که این فضاها به شدت آلوده شده  و جوانان ساعت‌ها از زمان مفید خود را برای استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند .

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در بصیرت افزایی مردم برای استفاده از فضای و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است  تا روحانیونی که صاحب منبر هستند از این ظرفیت به خوبی در جهت بصیرت افزایی و آگاهی‌دهی به مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، آنها باید محاسن و معایب را برای مردم بازگو کنند تا مردم بر اساس درک و فهم خود تصمیم بگیرند که قطعا درک و فهم مردم ما بسیار بالا بوده و مطالب را به خوبی درک می کنند.

وی بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی گاهی بنیان خانواده را سست می‌کنند لذا دیده می شود در خانه‌ها ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده‌ها بسیار کم  شده  و این آسیب زا است ؛ حتی این معضل به اماکن مذهبی هم کشیده شده و متاسفانه گاهی  در مساجد هم دیده می‌شود که مردم در حاشیه اعمال عبادی  درگیر موبایل و شبکه های اجتماعی شده اند.

حجت الاسلام منیری با تاکید براینکه طلبه‌ها نباید به آسیب‌های فضای مجازی آلوده شوند  خاطرنشان کرد: زمانی که برای فضای مجازی صرف می‌شود باید صرف علم آموزی شود البته برای این موضوع نیز راهکارهایی در حوزه علمیه اندیشیده شده است که از فضای مجازی در جهت مثبت و افزایش معلومات بهره گیری گردد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha