چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علی شاه گیلانی

حوزه/ رهبر حزب حریت کشمیر گفت: تا زمانی که مسئله کشمیر و فلسطین در راستای آرزوها و آرمان‌های ملت‌های آن برطرف نشود، صلح در جهان برقرار نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه بسیدعلی شاه گیلانی، رهبر حزب حریت کشمیر و جامو از مردم هندوستان خواست تا روز 1 جولای یعنی آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان بزرگداشت «روز قدس» و با شکوه برگزار کنند. رهبر حزب حریت در سخنانش گفت: تا زمانی که مسئله کشمیر و فلسطین در راستای آرزوها و آرمان‌های ملت‌های آن برطرف نشود، صلح در جهان برقرار نخواهد شد.

گیلانی در بیانیه خود از رهبران حزب حریت، علمای اسلامی و امامان جماعت مساجد خواست تا در خطبه‌های جمعه‌ الوداع به مسئله مسجد الاقصی تاکید کرده و نماز‌های ویژه‌ای برای حل مسالمت‌آمیز مسائل تمامی سرزمین‌های مناقشه‌آمیز از جمله فلسطین و کشمیر سازمان‌دهی کنند.

او همچنین اضافه کرد: ما باید همچنین برای پایان شرایط نامعلوم در پاکستان، افغانستان، عراق، مصر و سوریه دعا کنیم و بدانیم که دخالت نیروهای «اسلام ستیز و ضداسلامی» در امور داخلی این کشورها مسئول خونریزی‌ در این مناطق هستند.

گیلانی سپس به نقاط تشابه مسئله فلسطین و کشمیر اشاره کرد و گفت: شباهت‌هایی میان مسئله فلسطین و کشمیر وجود دارد. اسرائیل با پشتوانه قدرت‌های غربی به طور غیرقانونی دست به اشغال سرزمین‌های مسلمان و اماکن مقدس آن‌ها در فلسطین زده است، در کشمیر نیز، هند از طریق قدرت نظامی در خرد کردن و بستن صدای مسالمت آمیز مردم نقش دارد. نیروهای ارتش اسرائیل مردم بی‌گناه فلسطین را کشته، بمباران کرده و شکنجه می‌کند، نیروهای هندی نیز با نقشه از پیش تعیین شده در کشمیر اقدام به نسل‌کشی می‌کنند. هر دو ملت در هفت دهه گذشته در حال مبارزه با نیروهای اشغال‌گر اجباری و غیرقانونی خارجی بوده‌اند و تا زمانی که نیروهای خارجی از این سرزمین‌ها خارج نشوند، آرزوی صلح، شکوفایی و پیشرفت در دنیا به مثابه یک رویا می‌ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha