سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نیویورک تایمز

حوزه/ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم، بحرین را به تاریک ترین روزها از زمان شروع اعتراضات علیه حکومت تاکنون می برد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: رژیم بحرین حملات خود را علیه مخالفان سیاسی تشدید می کند، و به تصمیم مقامات بحرینی در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم اشاره کرد که این عالم صدای معنوی اکثریت شیعیان این کشور است.

این روزنامه در گزارش خود به هشدارهای فعال‌های حقوقی وسیاسی در رابطه با این تصمیم اشاره کرده است که ممکن است منجر به افزایش حزب گرایی در بحرین شود.

این روزنامه نوشت: اقدام علیه شیخ قاسم آخرین تصمیمات مقامات آل خلیفه در سلسله اقداماتی است که در هفته های گذشته برای مهار اعتراض سیاسی‌ها صورت گرفته است؛ از جمله آنها، تعلیق فعالیت جمعیت وفاق و بازداشت "نبیل رجب" فعال حقوقی و تبعید "زینب الخواجه" بعد از تهدید وی به بازداشت.

نیویورک تایمز به گفته "نیکولاس ماکهین" پژوهشگر سازمان "هیومن رایتس فرست"اشاره کرد، مبنی بر اینکه «لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم، بحرین را به تاریک ترین روزها از زمان اعتراضات علیه حکومت و حملات خشونت بار سال 2011 تا کنون خواهد برد. هم چنین افزود« مقامات بحرینی درها را به روی اصلاح سیاسی می بندند».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha