چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طارق فهمی

حوزه/ طارق فهمی گفت: برای اصلاح گفتمان دینی لازم است خودِ الازهر نیز از برخی شخصیت های تندرو و افراطی پاکسازی شود؛ چراکه برخی از آنها جزء حامیان به اصطلاح جهادیون (تروریست ها) هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای «حوزه»، طارق فهمی استاد دانشگاه قاهره و کارشناس مسائل سیاسی در سخنانی مطبوعاتی، ضمن تقدیر از تلاش های کمیته دینی پارلمان مصر برای تنظیم و تدوین برنامه اصلاح گفتمان دینی و آگاهی بخشی به شهروندان، گفت: مساله اصلاح گفتمان دینی فقط با اصلاح و تعدیل متون الازهر حاصل نمی شود.

وی از کمیته امور دینی پارلمان خواست ابزارها و راهکارهای جدیدی از طریق پارلمان ایجاد کنند تا گفتمان دینی متناسب با شرایط روز به مردم عرضه شود به ویژه با توجه به اینکه شخصیت های روشنفکری نیز در پارلمان هستند و هماهنگی های لازم با مؤسسات دینی مصر و در راس آنها الازهر صورت گرفته و در این زمینه لازم است پارلمان به صورت مستقیم با الازهر وارد گفتگو شده، از علمای روشنفکر الازهر دعوت به همکاری کند و از آنها بخواهد دستور کار و برنامه اصلاح گفتمان دینی را تهیه و تنظیم کنند.

فهمی افزود: برای اصلاح گفتمان دینی لازم است خود الازهر نیز از برخی شخصیت های تندرو و افراطی پاکسازی شود؛ چراکه برخی از آنها جزء حامیان به اصطلاح جهادیون (تروریست ها) هستند و این کار را باید کمیته امور دینی پارلمان انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha