جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهادت امام علی علیه السلام

حوزه/ در آستانه شبهای قدر و ضربت خوردن مولای متقیان دوهزار و ۱۸۵ مطلب شامل؛ گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه و مقالات مجلات پیرامون مولی الموحدین امام علی علیه السلام در فضای مجازی منتشر شد.

مدیراجرایی  پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: درختواره امام علی(ع) به همت محققان پایگاه "حوزه نت " وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه از هم اکنون دردسترس علاقه مندان قرار دارد.

هادی دهقان افزود: این درختواره با 20185 مطلب در قالب 21 موضوع می باشد که اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبین خود می دهد.

وی مطالبی از جمله " امام علی(ع)،معرفی کوتاه"، " امام(ع) از ولادت تا هجرت"، "امام(ع) از هجرت تا غدیر"، " امام(ع) از غدیر تا پایان دوران خلفا" را از جمله موضوعات این درختواره عنوان کرد.

دهقان ادامه داد: " امام(ع) از خلافت تا شهادت"، " مظلومیت امام(ع)"،" فضائل و مناقب امام(ع)"، " اخلاق و سیره امام(ع)"، " آثار و منابع گردآوری شده از سخنان و نامه های امام(ع)"، "در مکتب امام(ع)" از دیگر موضوعات این درختواره می باشد.

این پژوهشگر علوم دینی " امام(ع)، کوفه و نجف"، " امام(ع) در آئینه سوالات"، " امام(ع) از نگاه امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری" و دهها نمایه دیگر را از عناوین این درختواره نامید.

وی در ادامه به برخی از نمایه های فرعی این دانشنامه اشاره کرد و گفت:" پدر و مادر امام(ع)"،" تربیت امام(ع) در دامان پیامبر(ص)"، " پیشگامی امام(ع) در اسلام و ایمان"،" امام(ع) و لیله المبیت"، " امام(ع) در غزوه عشیره و بدر" از جمله دیگر مطالب این درختواره به شمار می رود.

وی "امام(ع) و ازدواج با حضرت فاطمه(س)"، " امام(ع) و تولد امام حسن(ع) و حسین(ع)"، "امام (ع) و مرگ مادر" و مطالب فراوان دیگر را از جمله نمایه های فرعی این درختواره ذکر کرد.

وی این دانشنامه را دارای ویژگیهای خاص و مهمی دانست و گفت: جامعیت، طبقه بندی ساختاری و بکارگیری جدیدترین نوع جستجو از ویژگیهای خاص و منحصری است که در این درختواره مورد استفاده قرار گرفته است.

لازم به ذکر است علاقمندان می توانند جهت استفاده از این درختواره  به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.hawzah.net/fa/Subjects/4937

 انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha