جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب قدر

استاد حوزه اصفهان گفت: مومنین باید در شب قدر با واسطه قرار دادن قرآن و اهل بیت(ع) از خداوند طلب مغفرت کرده و خداوند نیز به واسطه آنها دعاهای بندگان خود را مستجاب می کند.

حجت الاسلام مرتضی کیانی، در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، در اصفهان با اشاره به در پیش بودن شبهای قدر گفت: شب های قدر از شب های طلایی در طول سال و ویترین ماه مبارک رمضان محسوب می شود

 وی تاکید کرد:  بنابر آنچه از اخبار و احاديث معصومين عليهم السلام استفاده مي شود اعتبار و اهميت و شاخصۀ ماه مبارك رمضان در وجود شب قدر است و اين شب است كه ماه رمضان را از ساير ماهها متمايز و جدا گردانيده است.

استاد حوزه علمیه اصفهان  افزود: همان گونه که در آیات مبارک سوره قدر آمده است شب قدر از هزار ماه برتر است و شبی است که ملائکه و روح که بزرگ ملائکه است که شاید منظور همان روح الامین جبرئیل باشد بر زمین نازل می شوند و برکات را با خود می اورند.

وی خاطر نشان کرد : در شب های قدر، انسان لازم است بیدار باشد و به عبادت و مناجات و بپرداز و واقعا حیف است این شب ها را به بطالت و در راهی غیر از عبادت خداوند بگذرانیم.

استاد حوزه علمیه اصفهان در تفسیر آیه سوم سوره قدر «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ» تأکید کرد: فضیلت دوم شب قدر برتری این شب نسبت به هزار ماه است که در آن شب قدری وجود نداشته باشد و اگر کسی در این شب بتواند از نماز مغرب تا اذان صبح ارتباط خوبی با خداوند برقرار کند، مثل این است که یک عمر هشتاد ساله به عبادت خداوند مشغول بوده است.

 حجت الاسلام کیانی ابراز کرد: در این شبها خوب است انسان تا سحر شب زنده داری کند و از فیوضات آن بهره مند شود، مومنین باید در این شب با نزدیک شدن به قرآن و اهل بیت(ع) و واسطه قرار دادن آنها از خداوند طلب مغفرت کرده و خداوند نیز به واسطه آنها دعاهای بندگان خود را مستجاب می کند.

وی با بیان این که در شب های قدر مقدرات انسان در طول یک سال اندازه گیری و به امضاء خداوند و امام زمان(عج) می رسد، گفت: شب قدر فرصت طلایی برای شست و شوی آینه دل است و باید احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم کنیم و بکوشیم با استغفار، تهذیب نفس، و دوری از گناه و انجام کارهای خیر، رعایت حقوق والدین،خدمت به مردم ، رعایت حقوق مردم  خودمان را پاک و پاکیزه و به سلامت از این ماه مبارک عاری از گناه به عید سعید فطر برسانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha