جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بکایی - جامعه المصطفی

حوزه/ همایش نقش دین در کنترل خشونت و افراطی گری با حضور شخصیت های دینی و فعالان فرهنگی و اجتماعی، مرداد امسال در اوگاندا برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش نقش دین در کنترل خشونت و افراطی گری  در اوگاندا برگزار می شود.

این همایش 11 آگوست 2016 برابر با 21 مرداد ماه 1395، به همت نمایندگی جامعه المصطفی و با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، شورای بین الادیان اوگاندا، دانشگاه کامپالا و شبکه تلویزنیUBC  اوگاندا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد بکائی نماینده المصطفی در اوگاندا، در گفتکو با خبرگزاری حوزه، ضمن اشاره به برگزاری همایش «نقش دین در کنترل خشونت و افراطی گری» تصریح کرد: با توجه به تحولات و وقایع صورت گرفته در جهان به ویژه کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه و هم جوار آنها، توجه به ضرورت گردهمائی و تعاملات بین علما، اندیشمندان، سیاستمداران و صاحبان نفوذ در جهان اسلام و سایر ادیان، امری انکار ناپذیر است.

وی با تأکید بر این که افراطی گری دینی بیماری خطرناکی است که هر از گاهی به جان جوامع متدین می افتد، اظهار داشت: برگزاری همایش هایی به منظور کنترل خشونت و افراطی گری، می تواند، زمینه ساز مناسبی برای چاره اندیشی در راستای مقابله با این بیماری خطرناک باشد.

حجت الاسلام بکائی در ادامه ضمن ارئه گزارشی از فعالیت های افراط گرایان دینی و مذهبی در کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست اسلام هراسی و شیعه هراسی از سوی کشورهای فرا منطقه ای استکباری در کشورهای جهان سوم،  متأسفانه این مناطق به ظرفیت های خوبی برای بروز این پدیده ی شوم در راستای بهره برداری قدرت های بزرگ تبدیل شده است.

وی در ادامه به اهداف برگزاری همایش «نقش دین در کنترل خشونت و افراطی گری» اشاره نمود و ابراز داشت: توجه و معرفی قرآن به عنوان کتابی الهی و وحدت آفرین که خشونت و افراطی  گری دینی را نفی می کند، از مهمترین اهداف این همایش به شمار می رود.

حجت الاسلام بکائی اهتمام به معرفی و شناساندن آموزه های اصیل اهل بیت(علیهم اسلام) در زمینه مقابله با خشونت و افراطی گری دینی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ابراز داشت: معرفی رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مقوله مبارزه با خشونت و افراطی گری دینی و نیز ایجاد همگرایی میان ادیان و مذاهب اسلامی در این زمینه از اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.

وی افزود: توجه دادن پیروان ادیان و مذاهب اسلامی به خطر تروریسم و استفاده ابزاری از دین در وصول به امیال سیاسی و منافع قدرت های استکباری نیز از اهداف برگزاری همایش نقش دین در کنترل خشونت و افراطی گری است.

ماینده المصطفی در اوگاندا، در ادامه «تعریف و مصادیق خشونت و افراطی گری دینی از منظر ادیان»، «علل و پیامد های خشونت و افراطی گری از منظر کتب مقدس»، «وظیفه و نقش حکومت و رهبران دینی در مبارزه با خشونت و افراطی گری»، «نقش گفتگوی ادیان در کنترل خشونت و افراطی گری»، «تاثیر مشارکت دین و رسانه در مبارزه با خشونت و افراطی گری» و نیز «نقش تعلیم و تربیت در مبارزه با خشونت دینی از منظر کتب مقدس» را از محورهاي اصلی فراخوان همايش دانست.

وی در پایان ایجاد، تقویت و گسترش تعاملات بین الادیانی و مذاهبی را از مهمترین دستاوردها و نتایج مورد انتظار همایش «نقش دین در کنترل خشونت و افراطی گری» دانست و یادآور شد: معرفی اسلام ناب با تأکید بر آموزه های اهل بیت(علیهم السلام) و معرفی رویکردهای ایشان در مواجه با خشونت و افراطی گری از هدف گذاری های اصلی این همایش به شمار می رود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید رضایی DE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام خوبین من میخواستم با جناب بکایی ارتباط بزنم میشه واتس اپ یا چیزی که بتونم با ایشون صحبت کنم برام بفرستین؟