جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی/  احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جمکران

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در شب‌های قدر فقط برای غریب فاطمه(عجل الله تعالی فرجه)دعا کنید، گفت: اگر حاجات دنیایی دارید و می‏خواهید که امام زمان(علیه السلام) برای شما دعای خاص بکند، برای سلامتی و ظهور ایشان دعا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، گفت:  در شب قدر همه مومنان به دنبال این هستند که خداوند متعال را از خود راضی کنند، اما نمی‏ دانند که ابتدا باید مردم را راضی کنند تا خدا از آن‏ها راضی شود.
سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امشب باید خود را جلوی خداوند متعال به زمین بزنید تا خداوند متعال دستتان را بگیرد؛ امشب باید بی‏قرار باشید، چرا که اهل بیت(علیهم السلام) در چنین روزهایی بی قراری می‏ کردند.
وی ادامه داد: هیچ یک از نعمت‏های الهی را کوچک نشمارید، گاهی برخی با کمک به یک نیازمند، خداوند متعال را از خود راضی می‏کنند؛ علامه طباطبایی از همین راه به این مقام و جایگاه رسید.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: خداوند متعال عذاب را از گناه قرار داده است؛ دل ابن ملجم با یک نگاه لرزید و به جایی رسید که امیرالمؤمنین(علیه السلام) را به شهادت رساند؛ خودمان را گول نزنیم و لباس باطل را به حق نپوشانیم.
استاد حوزه گفت: در این شب بزرگ به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) قول بدهیم که گناه را سبک و کوچک نشماریم؛ خداوند متعال اجابت را در دعا مخفی کرده و اگر دری در اجابت برای ما باز شود، درهای رحمت یکی پس از دیگری باز می ‏شود.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز داشت: در این شب‏ها فقط برای سلامتی و ظهور غریب فاطمه(عجل الله تعالی فرجه) دعا کنید و دعاهای دنیایی خود را پیش از قرآن سرگرفتن در نظر بگیرید؛ اگر می ‏خواهید حضرت حجت(علیه السلام) برای شما دعای خاص کند، برای فرج و سلامتی آن حضرت دعا کنید.
وی با تاکید بر اینکه آن کسانی که جمکران و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را زیر سؤال می‏ برند، عده ای بی ‏سواد هستند؛ تصریح کرد: وضعیت کشورهای منطقه را مشاهده کنید و برای امنیت هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب دعا کنید.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: مبادا کسی را حقیر بدانید، چرا که ممکن است کسی را که شما حقیر می‏ دانید، از یاران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باشد؛ حضرت حجت با شمایل خاص به سراغ بازاری‏ها و کسبه می ‏رفتند و به محبانی که می‏ خواستند ایشان را ببینند، می‏ فرمودند، اگر کسی اعمالش درست باشد، ما خودمان به سراغ آن ها می‏ رویم.
انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha