پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ اگر ابعاد اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه و پیاده شود، دشمن دیگر راه نفوذی نخواهد داشت و ما به یک ابرقدرت تبدیل خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان،حجت الاسلام سید حسین موسوی، در جمع طلاب همدان، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور گفت: درباره امکان توافق ایران و آمریکا از طریق مذاکره باید گفت، واقعیت این است که زمانی می توانیم تصور بازی برد برد داشته باشیم که دو طرف حسن نیت داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه ما حسن نیت داشته باشیم و آمریکا با خوی استکباری و استعماری و سوء نیت بخواهد پاسخ حسن نیت ما را بدهد، هرگز چنین توافقی صورت نخواهد گرفت و تصور آن غیر منطقی است.

این استاد حوزه ابراز داشت: دین اسلام به ما اجازه نمی دهد که با سوء نیت رفتار کنیم و از طرفی دستور اسلام این است که با دشمنان خیلی هم نباید با حسن خلق و بدون تفکر رفتار کنیم، در هر حال صداقت و حسن نیت ما کافی نیست و طرف مقابل ثابت کرده است که حسن نیت ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی که آمریکا با دشمنی عمیق و ریشه دار با ما رفتار می کند، شرایط به جای برد برای ما شرایط باخت خواهد بود، ما باید از موضع قدرت وارد شویم و اگر از موضع ضعف و حسن نیت وارد شویم قطعا ضربه خواهیم خورد و برد از آن طرف مقابل خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان راهکارهای مقابله با دشمن خاطر نشان کرد: برای مقابله با دشمن باید تابع ولایت فقیه باشیم و این را در عمل نشان دهیم و سلایق و نظرات شخصی را کنار بگذاریم.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده است هر وقت ما در هر امری تبعیت از ولایت فقیه داشته ایم پیروز بوده ایم و هر گاه به جای تبعیت، تشتّت وجود داشته است ضربه خورده ایم و زیان دیده ایم.

این استاد حوزه گفت: یکی دیگر از راهکارهای مقابله با دشمن اتحاد و یک پارچگی بین دولت و مردم است، البته این دلیل نمی شود که مردم حرف خود را نزنند و انتقادات و مطالبات خود را از مسئو لان مطرح نکنند.

 

وی اظهار داشت: نکته دیگر  ؛ دشمن شناسی دقیق است، اگر دشمنان را بشناسیم خام لبخندهای آنان نخواهیم شد، نکته بعد مقاوم سازی و تکیه بر توانایی داخلی است، به قول رهبر معظم انقلاب باید کاری کنیم که دشمن از ما ناامید شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان  خاطرنشان کرد: باید از نظر اقتصادی مستقل باشیم و برای رسیدن به این هدف باید طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، اگر بتوانیم از نظر اقتصادی هم موفق و مستقل باشیم دشمن دیگر راه نفوذی نخواهد داشت و به یک ابرقدرت تبدیل خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha