جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 385977
۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
بانوان طلبه

حوزه/ هر گناهی که انسان انجام می دهد باعث ایجاد تاریکی در وجود او می شود، لذا از فرصت های به وجود آمده در ایام خاص مانند ماه رمضان و شب های پر فیض قدر، برای تقرب به خدا و بخشش گناهان باید بهترین بهره را برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام سید قاسم حسینی، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر بیان کرد:  هر گناهی که انسان انجام می دهد باعث ایجاد تاریکی در وجود او می شود، لذا از فرصت های به وجود آمده در ایام خاص مانند ماه رمضان و شب های پر فیض قدر، برای تقرب به خدا و بخشش گناهان بهترین بهره را برد.

وی افزود: خداوند روزه را واجب کرد تا انسان به مرحله تقوای الهی برسد؛ مثل دعا در شب های قدر که خداوند فرمود "ادعونی استجب لکم"، مرا خالصانه بخوانید تا دعاهایتان را مستجاب نمایم.

دوره مهارت افزایی منبع شناسی علوم اسلامی

حوزه/ دوره آموزشی مهارت افزایی منبع شناسی علوم اسلامی، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) تنکابن برگزار شد.

دکتر مهتاب شورمیج، از اساتید حوزه و دانشگاه در این نشست بیان کرد:  این دوره با هدف افزایش توانمندی وآگاهی بخشی طلاب در زمینه شناسایی منابع علوم اسلامی برگزار گردیده است که امیدواریم طلاب با گذراندن این دوره ها در زمینه منبع شناسی مهارتهای لازم را کسب نمایند.

وی افزود: به برکت اسلام و نزول قرآن، علوم اسلامی ظهور وگسترش یافت و این علوم به طور خاص از تفکرات مسلمانان نشات گرفت.

 استاد حوزه مازندران تصریح کرد: در نزد دانشمندان این علوم دارای عناوینی چون علوم قرآنی، علوم تفسیری، علم حدیث، فقه، اصول فقه، عرفان وکلام، تصوف، فتوت و.... است که هرکدام از این علوم از شاخه ها و زیر ساخت های مختلفی تشکیل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب می توانند با شناخت دقیق و بررسی همه جانبه آن پاسخ گوی پرسش ها و شبهات بوده و از سویی یک محقق توانمند با آثار علمی ارزشمند باشند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha