جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با اشاره به فضیلت شب های قدر گفت: تمایز شب قدر به دلیل ارتباط عظیم و استثنایی آن با آسمان است. در شب قدر، درهای آسمان به صورت خاص واستثنایی به روی بندگان گشوده خواهد شد و این شاخص، شب قدر را از شب های دیگر متمایز می سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» عضو مجلس خبرگان رهبری در یادداشتی به مناسب لیالی قدر خاطرنشان کرد: شب قدر ارتباط عظیم و استثنایی با آسمان دارد و این ارتباط برای هیچ شب و روز دیگری فراهم نشده، بلکه اگر مجموعه همه شب و روزها، با هم جمع شوند و تا سرحد هزار ماه (که عمر متوسط انسان را تشکیل می دهد) به پیش روند، شب قدر بر آن ها تفوق دارد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: رحمت الهی نازل در شب قدر به مثابه رحمت مادر برای رحمت های دیگری است که درطول سال بر بندگان نازل می شود.

وی با اشاره به این که ویژگی شب قدر این است که سه نزول در آن رخ داده و یا می دهد، افزود: این سه نزول اختصاصی شب قدر عبارتند از: نزول قرآن، نزول ملائکه و نزول رحمت ویژه.

استاد حوزه در مورد نزول قرآن گفت: این کتاب آسمانی  بزرگترین لطف و رحمت از طرف خداوند متعال به بشریت است که تنها یک بار در تاریخ وآن هم در شب قدر نازل شده و سوره قدر به این موضوع اشاره می کند.

وی گفت: نزول دوم مربوط به ملائکه و روح است، در هر شب قدر ملائکه و روح نزول می کنند  و چنین نزولی با گستردگی در هیچ شبی به وقوع نمی پیوندد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی سومین نزول را مربوط به نزول رحمت خاص الهی در شب های قدر دانست و گفت: رحمت الهی همیشه بر انسان نزول می یابد، ولی رحمت شب قدر، یک رحمت خاص است که  اساس سعادت انسان را تشکیل می دهد.

وی  گفت: نزول این رحمت بر انسان عامل سعادت و نبودن آن عامل شقاوت انسان است و چنین رحمتی در شب قدر نازل می شود.

استاد حوزه تصریح کرد: همین رحمت شب قدری، به مثابه اساس و مادر برای رحمت های دیگر است که درطول سال بر بندگان نازل می شود و نقطه و چشمه جوشان رحمت های الهی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha