پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد که مسئله فرهنگ باید در اولویت کار هر سه قوه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست صاحبان اندیشه و فرهنگ پیرامون دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در مورد مسائل فرهنگی ابراز نگرانی کردند و از متولیان فرهنگی انتظار دارند به مسئله توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات مقام معظم رهبری برآورده نشده است، گفت: نبود انسجام بین نهادهای فرهنگی و محصولات و صنایع فرهنگی و از طرفی دیگر دگرگونی‌های ارتباطات و فضای مجازی موجب شده که تبلیغ دین با پیچیدگی مواجه شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به واژه‌هایی که مقام معظم رهبری در طول بیش از دو دهه برای بیان اهمیت مقوله فرهنگ و هجمه‌های فرهنگی به کار بردند، اظهار کرد: برای اینکه دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون مسائل فرهنگی برطرف شود در وهله اول نیازمند یک قرارگاه قوی فرهنگی هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه مقوله فرهنگ باید در اولویت کار هر سه قوه قرار گیرد، گفت: متاسفانه فرهنگ اولویت اول دولت‌ها و مجالس و مسئولان کشور نبوده، در حالی انقلاب اسلامی بر بستر فرهنگ اسلامی شکل گرفت، بنابراین اولویت اول قوای سه گانه باید مسئله فرهنگ باشد.
وی ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی را ضروری دانست و با تاکید بر لزوم مردمی شدن فعالیت‌های فرهنگی، افزود: اتکای فعالیت‌های فرهنگی به مردم باعث ماندگاری آنها می‌شود.
وی ادامه داد: اگر سیاست‌گذاری، نظارت و کنترل فعالیت‌های فرهنگی برعهده دستگاه‌های حاکمیتی و پشتیبانی و حمایت از دولت‌ها باشد و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی از تصدی گری دست بردارند، می‌توان امیدوار بود که بخشی از مشکلات فرهنگی برطرف شود.
در این جلسه که نمایندگان مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه شهرهای تابعه و فعالان فرهنگی حضور داشتند، تعدادی از حاضران به بیان دغدغه‌های فرهنگی و راهکارهای حل مشکلات فرهنگی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha