جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، شهید بهشتی را تئوریسین انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: امروز حفظ وحدت و بيداري و تبعيت از ولي فقيه بهترين لبيک به شهيدان و خواسته آنان از ما است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی(ره) گفت:  حادثه هفتم تير اوج تقابل ولايت‌مداران و معاندان و منافقان است و ماهيت منافقان را آشكار و صراط مستقيم را براي مردم تبيين كرد.

وي افزود: هفتم تيرماه يادآور يكي از تلخ‌ترين حوادث ناگوار انقلاب اسلامي است كه با اتحاد جبهه نفاق و پشتيباني دشمنان داخلي و خارجي با هدف نابودي نظام مقدس جمهوري اسلامي طراحي و اجرا شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه فاجعه هفتم تيرماه با هدف ضربه بر پايه‌هاي قانونمند انقلاب اسلامي برنامه‌ريزي شده بود، خاطرنشان کرد: اين واقعه نه تنها موجب تضعيف نظام اسلامي نشد، بلكه مديريت هوشمندانه امام راحل پس از اين حادثه موجب استحكام بيش از پيش آن و اتحاد ملي شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بيان اين که خون شهدا، انقلاب اسلامي ايران را بيمه کرد، اذعان داشت: نظام اسلامي نه تنها با شهادت شهيد بهشتي و ديگر شخصيت‌ها از پا نيفتاده،بلکه خون اين عزيزان، نظام اسلامي را مصمم‌تر، با نشاط‌ تر و پر طراوت‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهيد بهشتي يک مبارز به تمام معنا و شخصيتي بی بدیل در زمان خود و فقيه و فيلسوفي به تمام معنا بود که به پنج زبان زنده دنيا مسلط بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهيد بهشتي يک فرد نبود، بلکه يک ملت و به عنوان شاه بيت واقعه هفتم تير بود که با قاطعيت و استکبار ستيزي خود، موجب عصبانيت استکبار شده بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهال انقلاب اسلامي با خون اين شهداي عزيز آبياري شد و اکنون به درخت تنومندي تبديل گرديده و در دنيا ريشه دوانده است، گفت: حادثه هفتم تير اوج خباثت منافقين و نقطه افول آنها بوده است.

وي با اشاره به اقدام دشمنان و منافقين کوردل در به شهادت رساندن ياران انقلاب، ابراز داشت: به فرموده امام راحل هر چقدر اين ناجوانمردي ها ادامه پيدا مي کرد ملت ما بيدارتر مي گرديد و امروز گرچه اين شهيدان در بين ما نيستند، اما افکار و منش آنها در دل تک به تک مردم ايران وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی با استقامت و پايداري و حفظ هوشياري در اين برهه، راه شهيدان را ادامه مي دهند و امروز حفظ وحدت و بيداري و تبعيت از ولي فقيه بهترين لبيک به شهيدان و خواسته آنان از ما است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه ضمن تجليل ازمقام شهيد دکتر بهشتي از ايشان به عنوان يک عالم بزرگ و فيلسوف که هم درسطح حوزوي وهم در علم روز انساني توانا بود ياد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: هفت تير يك نقطه عطف در جمهوري اسلامي بود كه با اين حادثه چهره واقعي دشمنان و منافقان رو شد، اگر چه اين حادثه از جمع حوادث تلخ انقلاب بود اما نتايج بسيار بزرگي در بر داشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران بيان داشت: در حادثه هفتم تير خادمان، از خائنان جدا شدند و مظلوميت شهيد بهشتي بيش از پيش آشكارتر شد.

وی گفت: تاريخ انقلاب اسلامي ثابت كرده كه در هر مكان و زماني كه دشمن ‌براي ضربه‌زدن به انقلاب مصمم شده، ملت رشيد ایران به محوريت ولايت فقيه و اتحاد، آنان را شكست داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأكيد بر اهميت آشنايي نسل جديد با تفكر و شخصيت ارجمند و ارزشمند شهيد بهشتي افزود: آشنايي نسل جديد با تفكر تئوريسين هاي انقلاب اسلامي راه حل بسياري از مشكلات جامعه و ضروري است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha