جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آقاتهرانی

حوزه/ این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نیازها و پرسش های جوانان دیروز و امروز را متفاوت دانست و اذعان کرد: راه اندازی و فعالیت پرشتاب بیش از ۳۰۰ مرکز رسانه ای علیه اسلام ناب در آمریکا و صفحات منحرف جنسی موجود در فضای مجازی که اکنون در دسترس هر جوان است، همت دوچندان طلاب حوزه های علمیه در تبلیغ اسلام ناب را در این فضاها را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، امروز در دیدار با طلاب مدرسه صاحب الزمان(عج) و مدرسه عالی فقه اصفهان، با اشاره به نقش اعتقادات در ساخته و پرداخته شدن شکل برزخی انسان، اظهار داشت: عادت بر انجام هر فعلی، همان قوه ملکه در انجام آن است که نیاز به تمرکز ذهنی ندارد؛ چراکه انسان به هر چه که حب داشته باشد، همان چیز به صورت ملکه در او مبدل می گردد و همانند آن محشور می گردد؛ چنانکه در که در روایات وارد شده است «مَن اَحَبَّ حجراً، حَشَرهُ اللهُ مَعَه/ هرکس هرچه را دوست داشته باشد، اگرچه سنگی باشد با آن سنگ محشور می گردد».

وی افزود: در عبادت عاشقان واقعی، هیچ انگیزه و طمعی غیر از عشق الهی و سلوک به ذات او وجود ندارد و تحمل هر درد و رنجی برای نیل به او آسان می گردد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مقدمات محبت، اختیاری است، ابراز داشت: اگر انسان به طبابت آن طبیب واقعی عالم، یقین حاصل کرد، از داده های او نیز راضی و در مصائب و سختی ها صبر خواهد کرد تا رضایت او را به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی صبر والا را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بنا به عقیده خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب "اوصاف الاشراف"، صبر بر سه نوع عامیانه، زاهدانه و عارفانه تقسیم می گردد.

وی خاطرنشان ساخت: صبر عارف، در واقع صبر نیست؛ چون مصیبتی مشاهده نمی کند که بر آن صبر کند؛ چراکه هر چه خداوند مرحمت کرده است را نعمت و ارزانی دوست می پندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر تأثیر مراوده در محبت، تصریح کرد: باید با محبوب، مراوده کرد تا بر میزان محبت انسان به او افزوده گردد که در این صورت باید در شبانه روز زمانی را به محبوب واقعی اختصاص داد و با او به راز و نیاز پرداخت؛ چراکه بدون مراوده نمی توان ابراز حب به محبوب نمود.

*ولایت مداری نخستین گام در مسیریابی طلاب در مسائل سیاسی است

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در بخش دیگر از سخنان خود، ولایت مداری را نخستین گام در مسیریابی طلاب در مسائل سیاسی دانست و گفت: ولایت فقیه، اصل والای نظام اسلامی کشور است و نمی توان بدون این رکن و اصل، خود را معتقد به نظام اسلامی پنداشت.

وی اظهار داشت: سرنوشت پس از امپراطوری در ترکیه، این عبرت را برای همگان به ارمغان آورده  که هدف غرب از سلطه بر کشورهای اسلامی، لائیک کردن و زدن تیشه به ریشه اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در برچیده شدن تمدن اسلامی در اسپانیا نیز در وهله نخست به جوانان آنها نفوذ کردند و با "تأسیس مدارس مختلط"، "بی انگیزه سازی جوانان از کار و تلاش" و "فساد در میان مسئولان آنان" توانستند تمدن آنها را فرو بپاشند و این همان آفتی است که در کشور ما نیز کم و بیش دیده می شود و نظام ما نیز با آن درگیر است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به مفهوم "حوزه انقلابی" از منظر مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: طلاب حوزه علمیه وظیفه دارند که نخست در خود انقلابی محقق سازند و پس از تربیت خود، در پی اشاعه روحیه انقلابی در تمام اقشار جامعه باشند.

وی نیازها و پرسش های جوانان دیروز و امروز را متفاوت دانست و اذعان کرد: راه اندازی و فعالیت پرشتاب بیش از 300 مرکز رسانه ای علیه اسلام ناب در آمریکا و صفحات منحرف جنسی موجود در فضای مجازی که اکنون در دسترس هر جوان است، همت دوچندان طلاب حوزه های علمیه در تبلیغ اسلام ناب را در این فضاها را می طلبد.

14/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha